landaask Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Jeg har en gang vært innpå et excell dokument som var slik at det var en haug med data i en liste, og så kunne du velge hvilket 'prosjekt' du ville se på, i en rullegardin, og endret du 'prosjekt' endret tallene i listen seg. hvordan få til å lage noe sånt? Har en haug med prosjekter jeg vil ha i excell, men vil gjerne kunne skifte mellom to prosjekter uten å måtte bla igjennom og lete meg frem til riktig fane, det er mange prosjekter og blir dermed mange faner.. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Kan det være pivot tabell du tenker på? Eller at du benytter filter på kolonnene? Lenke til kommentar
landaask Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2018 Kan det være pivot tabell du tenker på? Eller at du benytter filter på kolonnene? Tja, prøvde pivott, men var ikke heelt det utseende jeg var ute etter.. Se bilde. enkelt bilde og enkelt forklart; jeg kunne velge prosjekt i rullegardin, og tallene i kollone D ville endre seg.. Tror jeg bare kunne vise et prosjekt av gangen.. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 (endret) Slik? Endret 9. mai 2018 av -Night- Lenke til kommentar
landaask Skrevet 22. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2018 Capture.PNGSlik? Ja, forsåvidt.. så når du velger Test 1 får du opp tilhørende tall der, og velger du Test3 får du opp andre tall, som tilhører der.. Tallene må sikkert hentes fra en annen ark-fane..? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Capture.PNGSlik? Ja, forsåvidt.. så når du velger Test 1 får du opp tilhørende tall der, og velger du Test3 får du opp andre tall, som tilhører der.. Tallene må sikkert hentes fra en annen ark-fane..? Ja det lager du formuler for etter på med hva hvis verdier i gitte felt. tallene kan hentes fra andre faner eller hardkodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå