Liandorel Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Jeg prøver å finne ut når en forskrift ble endret. Spesifikt når Utlendingsforskriften § 10-8 andre ledd ble endret. På lovdata.no står det: "Kravet til framtidig inntekt anses også å være sikret når referansepersonen mottar alderspensjon som minst svarer til fullt minste pensjonsnivå etter folketrygdloven kapittel 19, eller uføretrygd som minst svarer til full minste årlig ytelse etter folketrygdloven kapittel 12." Mens i rundskriv G-05/2016, 3.2.2 siteres utlendingsforskriften § 10-8 andre ledd som: "Kravet til framtidig inntekt anses også å være sikret når referansepersonen mottar alderspensjon eller uførepensjon som til sammen minst svarer til fullt minste pensjonsnivå med høy sats etter folketrygdloven kapittel 19." Er det versjonen til lovdata som gjelder? Og når ble dette endret? Jeg ser det er en lang liste med referanser til endringer på lovdata, men dette er ikke linker. Hvordan kan jeg finne ut når dette ble endret? Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Ser ut som endringen er der fra og med 01.08.2017. (Jeg bruker Lovdata Pro. Jeg aner ikke hvordan man ellers kan finne det ut.) 1 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Det er lenker til endringsforskrifter under paragrafen. Det ser ut som om det er denne det er snakk om: https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2017-06-08-709 I kraft 1. august 2017. 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Det ligg ein link i teksta under sjølve paragrafteksta på lovdata (også den vanlege versjonen). Der står det heilt til slutt at den siste endringa skjedde "18 aug 2017 nr. 1262 (i kraft 25 aug 2017)". Trykker du på linken kjem du til Forskrift om endring i utlendingsforskriften (senket underholdskrav i familieinnvandringssaker) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå