Gå til innhold

komplettbank endring av vilkår

LMH1

Anbefalte innlegg

Komplett Bank ASA har inngått en avtale om salg av fremtidige misligholdte låneforpliktelser til Axactor Capital AS, org nr. 917 983 747. 

"Axactor Capital AS er et norsk selskap som har til formål å kjøpe norske lån som er misligholdt. Axactor vil etter kjøpet overta fremtidig inndrivelse av disse misligholdte lånene, og er spesialisert til å gjøre dette på en kundevennlig måte."

Vedlagt følger oppdaterte kundevilkår som vil gjelde for henholdsvis Fleksibelt Lån og Komplett Bank Mastercard. Vi ber deg lese kredittavtalens punkt om SALG AV MISLIGHOLDT KREDITTFORPLIKTELSE.

Vilkår for Fleksibelt Lån

Vilkår for Komplett Bank MasterCard

Dersom du ønsker å reservere deg mot denne bestemmelsen ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter (+47  21 00 74 50) innen 8. juni 2018. Merk at dersom du velger å reservere deg vil vanlig inkassoforløp gjelde for ditt låneforhold ved eventuelt mislighold.

Hva menes med dette er det ulønnsomt at kreditor kjøper lån? Da tilbyr de høyere renter en komplettbank? For syns eposten er veldig utydlig. Har noen peiling om man kan velge kreditor på kredittkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr vel ikke annet enn at hvis du ikke betaler renter og avdrag som du skal til Komplett, så overtas lånet ditt av Axactor.

Jeg kjenner ikke firmaet, men Komplett mener altså at det er bedre for deg enn rettslig inkasso.

/Ole

• Liker 2
Lenke til kommentar

hva menes med?

Dersom du ønsker å reservere deg mot denne bestemmelsen ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter (+47  21 00 74 50) innen 8. juni 2018. Merk at dersom du velger å reservere deg vil vanlig inkassoforløp gjelde for ditt låneforhold ved eventuelt mislighold.

så man kan nekte at Axactor Capital AS tar saken å si det er forhold mellom meg og komplett bank?

Eller er vel heller saken går til domstol det menes? Er ikke snakk om man får betalings utsettelse eller ligdene?

Heldigvis har jeg aldri fått noe inkasso saker så kjenner lite til det.

Eller rettigheter man har, for normalsett har man 45 dager tror jeg å betale før saken går til inkasso.

Men tror det er fra den dagen penger bli trokket fra kontoen ikke når pengene ble reservert ved bestilling ergo har man god tid. Men usikker da hvordan slikt funger i praksis. For er vel kun staten som kan gå til arbeidsgiver eller ta pant i eiendeler og slikt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Eller rettigheter man har, for normalsett har man 45 dager tror jeg å betale før saken går til inkasso.

Men tror det er fra den dagen penger bli trokket fra kontoen ikke når pengene ble reservert ved bestilling ergo har man god tid. Men usikker da hvordan slikt funger i praksis. For er vel kun staten som kan gå til arbeidsgiver eller ta pant i eiendeler og slikt.

Etter forfall skal det sendes inkassovarsel med minst 14 dagers betalingsfrist (inkassoloven §9).

Hvis fristen ikke overholdes kan saken sendes til inkasso.

Hvis inkassokravet/betalingsoppfordringen (hovedkrav+inkassogebyr) ikke betales innen fristen (minst 14 dager) kan saken sendes til rettslig inndriving. Da kan kreditor sende kravet til tvangsinndrivelse gjennom namsmannen, dette kan skje gjennom lønnstrekk eller tvangssalg hvis skyldner fremdeles ikke betaler.

Hvis skyldner bestrider kravet avgjøres saken vanligvis i forliksrådet. Hvis forliksrådet avsier dom i kreditors favør kan namsmannen tvangsinndrive dommen hvis skyldner fremdeles ikke betaler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvor kommer Axactor Capital AS inn i bildet?

Er det istedenfor komplettbank fordi de ikke vil bruke tid på dette, et firma de leier inn for å kreve inn penger?

Det som også er et problem er at komplettbank\remember krever 10-20% av beløpet i måneden ikke det man har i minus også er det mitt feil å få renter, greit nok kredittkortselskapene vil tjene penger å skylde på brukerene ikke leser betingelsene men de bør prøve å være litt seriøse syns jeg?

Man kan jo bestride kravet fordi man ikke har fått varene eller varene ikke er god stand og butikken ikke vil løse opp.

Men som regel er det kjøper for får skylden ikke bedriften. Forbrukerrådet\forliksrådet sier bare det får blir en sak mot dem men de ønsker ikke å prioritere saken. Eller har resurser nok å prioritere den. Man vet før Amento hadde dårlig omtale her de var største problem før de gikk konkurs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...