Gå til innhold

mobilvalg!

jente87

Anbefalte innlegg

ja innrømmer det at jeg skriver en del tekstmlder. kjipt at du må helt tilbake bare for å forandre et ord o.l. derfor jeg forhører meg her med dere for å høre om hvilken mobil dere anbefaler osv. er ikke alltid du får høre sannheten på butikkene.... men ingen mobiler er perfekte...

har også hørt mye om sando X her inne på siden, men det blir jo kostet ganske mye. kanskje et dumt spørsmål, men er den etterkommeren til T610? syns den ligner på den mobilen i utseende....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
samsung har en litt annen vinkling på mobil: fokus for dem er kamera,skjerm og kvalitet.... (z600 har ikke dårlig skjerm den heller, men har litt dårligere kamera) men de er ikke så frempå på teknologi siden (den mangler mail,bluetooth og lignende)

men den er lekker ;)

her er den fotografert med SonyEricsson z600

02.jpg

Selv ville jeg ha anbefalt at du burde ha gått til en forhandler og testet begge... selv likte jeg veldig e700 på bilder og sånn og den ser fin ut, men jeg liker ikke tastene og endel andre ting skuffet meg stort... faktisk synes jeg den også er dyr til samsung å være pga. det lille du får med (på v200 fikk du med 2 batterier, på e700 1 osv.)

Gå ned til forhandleren og prøv selv... prøv å skrive en lengre sms på begge for å teste tastene... (du sender vel mange sms? :ermm: )

men beste kjøpet blir nok t610, skikkelig bra telefon... løp og kjøp!

EDIT:

sms "mangler" hva mener du med det? jeg skriver uten ordliste, det betyr jo også en del om hvilken mobil jeg skal velge.....

jeg siterer noe fra amobil's artikkel

Men som sikkert alle vet har medaljen som regel en bakside. Selv om ordboken til E700 er forbedret er den fortsatt et godt stykke unna den oversiktsmessige ordboken vi finner hos andre produsenter som Siemens og Sony Ericsson. Vi savner for eksempel en bokstavoversikt som kommer opp når man trykker inn de forskjellige tastene. Dette må til når man skal lete frem symboler og spesialtegn. Et annet irritasjonsmoment er at ordboken ikke automatisk skifter til stor bokstav ved begynnelsen av ny setning. Dette er svært irriterende, og noe som burde betraktes som en selvfølge på dagens mobiltelefoner. Det er heller ikke mulig å bla tilbake til et ord for å redigere, og man ender opp med å måtte slette hele ordet for så å måtte skrive det på nytt.

etter å ha prøvd e700 er jeg fullt enig i dette :yes:

dessuten har e700 vistnok en sperre på MMS på 80 kb. :roll:

Alle mobiler har sperre på mms! mange har sperre på 60kb... JEg har selv e700 og kan si at de sms feilene blir en vane! selv har jeg bare hatt nokia før og liker ikke å skrive meldinger med ericsson pga. bokstavoversikten... vet selv hvor bokstavene er på knappene og den oversikten blir bare til bry! skal du ha tegn trykker du på "#".. mye bedre synes jeg! eneste negative med meldingskriving på denen mobilen er at kommer man borti "av" knappen mens man skriver en sms kommer man ut i hovedvinduet og meldingen er borte! dette har vært det største irritasjonsmomentet med samsung e700... dyr mob, men jeg synes den er verdt pengene... får den for 3000 med youngtalk på elkjøp eller 2000 med activtalk...

Lenke til kommentar

t630 hørtes/så ikke så ille ut... det med E700 så er jo det en vane sak, men er glad for å høre om sånne ting...

men alt er jo som sagt tidligere smak og behag. merket det i ettertid at jeg hadde skrevet feil (hadde allerede sendt den da), så det var ikke så mye å gjøre med.

t630 og t610 hvor mye er forandret mellom disse to?

Lenke til kommentar
T610 har jeg nå hørt mye om at den er treg. er ikke moro med en treg mobil.

t610 er ikke noe sånn særlig treg egentlig.

er litt treg når du skriver sms, men har ikke merket noe annent!

jeg vil anbefale t610 på det sterkeste..

vis du har mer penger så er z600 e700 og p500 godt valg.

st55 og.

egentlig samme telefon bare at det er bedre kamera på den og den har ikke bluetooth.

st55 er vel noe dyrere.

Edit: p400 isteden for p500

Endret av chosebakken
Lenke til kommentar

Hello jente 16.

Ikke tenk på det. Sony Ericsson? Nei er du vant til Nokia og dens menyer etc kommer du til å bli døds lei av SE før du får snudd deg. Menyene til SE er ikke bra.

Min anbefaling: SAMSUNG, SAMSUNG, SAMSUNG

Om du ikke er så opptatt av kamera. Hva med X100? Den har den beste skjermen du kan tenke deg og med Nokia menyene friskt i minne vil du kjenne deg igjen i Samsung sine menyer umiddelbart. Men enig med andre i tråden her E 700 er den kuleste telefonen å få tak i. Konge. Men har litt dårlig batterikapasitet, Men hvem bryr seg vel om det med en så kul telefon :cool:

Har hatt alle nokia omtrent og gikk derfra til SE T610 og derfra til Samsung V200 ( etter 14 dager. Orket ikke SE) Og solgte V200 nå når E700 kom. Men når jeg skulle kjøpe E700 har den vist seg helt umulig å få tak i. POKKER. Sitter nå med 6600. Det er bare ikke kult nok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...