Gå til innhold

mobilvalg!

jente87

Anbefalte innlegg

hei! jeg er ei jente på 16 år som skal velge meg en mobil. har hatt en del mobiler fra før, men har kun hatt nokia (av en eller annen merkelig grunn). men så kommer valget, hvilken mobil skal jeg velge?

har noen av dere noen forslag? hvilken mobil anbefaler dere?

jeg vil at mobilen skal:

- tåle en liten støyt (den skal ikke bare bli ødelagt av å ligge i lomma)

- ha polyfoniske ringetoner

- mms

- kamera (er ikke helt nødvendig)

- et batteri som varer og ikke må lades opp etter en dag etter å ha hatt den etter et halvt år

- ikke så veldig stor av seg

dette er jo egentlig ganske store krav(?), men håper på mange forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ganske rimelige mobiler med kamera:

Sony Ericsson t610 er et bra alternativ (den har både blåtann og 65000 fargers skjerm), men skjermen er vanskelig å se noe på når det er lyst ute, og den er litt treig på sms-skriving

Siemens MC60 er en billig kameratelefon, men skjermen er veldig dårlig.

Nokia 3200 er litt dyrere enn MC60, men har til gjengjeld bedre skjerm, radio og infrarød port.

Bra alternativer uten kamera:

Nokia 3100 har blinkende deksler når folk ringer =P men tastene er litt små (synes jeg).

Nokia 6610, som har radio..

Siemens m55, som virker som en ganske bra mms-telefon.

Hvis du har mye penger kan du satse på Samsung e700, men den har en del flaue software-feil..

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

har halv veis bestemt meg for at jeg ikke skal ha nokia. er jo så mye tull med batteriet etter at det har gått noen mnder. har en nokia 5210 nå. å den klikker hvis jeg driver å trykker mye med den (mld). veldig plagsomt. men slike ting er vell kanskje fikset med de nyere nokiaene?

Lenke til kommentar

Ville gått for en se t610.

Brukte den som arbeidstelefon i anleggsbransjen i hele høst og telefonen tåler en støyt. så har den også bluetooth som jeg synes var litt viktig.

Epost leser og kamera.

Eneste som jeg egentlig ikke likte var lite minne.

Men angrer ikke ett sekund på at jeg valgte nokia 6600 nå :-)

Lenke til kommentar

halois jente87!

ska du ha en liten og hendig telefon med mms,poly,god skjerm og greit kamera er t610 og z600 valget...

t610 og z600 er nesten identiske; forskjellen ligger i at z600 er en klapp telfon, og t610 er en "vanlig" telefon..

minuset med begge er lite minne; men de er veldig billige i forhold til det de "har"... veldig godt kjøp!

snz600.gif

snt610.gif

en "outsider" kan kanskje være den nye siemensen; st55... (obs. ikke lang standby)

liten,grei telefon med meget godt kamera og skjerm til størrelsen, største minus er noen mangler,batteri og litet tastatur (smak og behag)

men alikevel en telfon å vurdere!her er en test av siemens st55

sist55.gif

alle de 3 nevnte koster +/- 3000 kr. på webshops uten abbenomang noe høyere pris i butikken kan medregnes :roll:

edit: en haug med skrivefeil :dribble:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

vis du bruker telefonen mye så blie standby tiden mindre sef.

men ville valgt t610.

eneste er at den ikke holder så lenge..

har prøvd noen no og de holder i ikke så lang stund.

1 - 3 dager ca..

men kamera og blåtann trekker jo ned stanby tiden da!

z600 og.

men den er litt tjukkere.

prøvde foresten z600 og den var kjeeeeeeempe treg!!

t610 er bra telefon!

får den jo for 998,- på telebutikken.

med abb asså.

og uten abb koster den 2734,-

så den er ikke så dyr no for tiden...

den lå jo på over 3000 når den kom.

er ikkje helt sikker på kor mye men den var vertfall dyrere :thumbup:

liker t610 veldig godt :p

Lenke til kommentar

T610 har jeg nå hørt mye om at den er treg. er ikke moro med en treg mobil, og for meg da som kan være litt utålmodig, så er jeg ikke sikker på om T610 er et godt valg. men vi får se... er stor forskjell mellom min og venninnen min sin mobil, selv om vi har likedann.

har også fått tips om at Samsung E700 skal være bra...!?

Lenke til kommentar
samsung har en litt annen vinkling på mobil: fokus for dem er kamera,skjerm og kvalitet.... (z600 har ikke dårlig skjerm den heller, men har litt dårligere kamera) men de er ikke så frempå på teknologi siden (den mangler mail,bluetooth og lignende)
men den er lekker ;)
her er den fotografert med SonyEricsson z600
[img]http://www.samsunghandphones.com/Images/E7004/02.jpg[/img]

Selv ville jeg ha anbefalt at du burde ha gått til en forhandler og testet begge... selv likte jeg veldig e700 på bilder og sånn og den ser fin ut, men jeg liker ikke tastene og endel andre ting skuffet meg stort... faktisk synes jeg den også er dyr til samsung å være pga. det lille du får med (på v200 fikk du med 2 batterier, på e700 1 osv.)

Gå ned til forhandleren og prøv selv... prøv å skrive en lengre sms på begge for å teste tastene... (du sender vel mange sms? :ermm: )

men beste kjøpet blir nok t610, skikkelig bra telefon... løp og kjøp!

EDIT:
[quote]sms "mangler" hva mener du med det? jeg skriver uten ordliste, det betyr jo også en del om hvilken mobil jeg skal velge..... [/quote]

jeg siterer noe fra amobil's artikkel

[quote name='Amobil's artikkel om e700']
Men som sikkert alle vet har medaljen som regel en bakside. Selv om ordboken til E700 er forbedret er den fortsatt et godt stykke unna den oversiktsmessige ordboken vi finner hos andre produsenter som Siemens og Sony Ericsson. Vi savner for eksempel en bokstavoversikt som kommer opp når man trykker inn de forskjellige tastene. Dette må til når man skal lete frem symboler og spesialtegn. Et annet irritasjonsmoment er at ordboken ikke automatisk skifter til stor bokstav ved begynnelsen av ny setning. Dette er svært irriterende, og noe som burde betraktes som en selvfølge på dagens mobiltelefoner. Det er heller ikke mulig å bla tilbake til et ord for å redigere, og man ender opp med å måtte slette hele ordet for så å måtte skrive det på nytt.
[/quote]

etter å ha prøvd e700 er jeg fullt enig i dette :yes:
dessuten har e700 vistnok en sperre på MMS på 80 kb. :roll: Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...