Ænonym Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Vil funksjoner kun bli gjort på geogebra ved 2P eksamen? Eller vil det være skriftlig også? Lurer litt på hva jeg burde ha mest fokus på? Lenke til kommentar
Ænonym Skrevet 8. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2018 Også en ting til, når jeg har skrevet inn funksjon i geogebra og skal skrive inn x, hvorfor går det bare med tall fra 1-9? F.eks funksjonen: S(x)= 0.3x+0.012x^2, her går det altså Ann å putte inn tallene 1-9 i x i S(x) og det vil bli markert på x-aksen, men tall fra 10 og oppover går ikke, hvorfor det? Lenke til kommentar
Seigmann99 Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Hei! Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan 2P-eksamen er bygget opp. Men tipper at du på del 1 ikke kan bruke noen hjelpemidler, og at du derfor på løse funksjoner for hånd. På del 2 kan du vel velge, hvis det ikke står noe annet spesifisert i oppgaven. Når du skriver "skrive inn x", mener du da at du vil finne y-verdien til en gitt x-verdi, eller har jeg misforstått? I så fall kan du løse det grafisk ved å skrive inn x=?, og deretter finne skjæringspunktet mellom linja og funksjonen. Du kan vel også skrive S(?) for å finne y-verdien til en bestemt x-verdi. Jeg prøvde dette nettopp i GeoGebra for alle tall, og det funket for meg. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Du kan få i oppgave å tegne en funksjon i del en også, men da er det nok relativt enkle funksjoner det er snakk om. Men du bør kunne tegne en lineær funksjon i det minste. Når det gjelder Geogebra-spørsmålet: Har du definert funksjonen overalt? Hva skjer hvis du zoomer ut? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Jeg vet ikke om dette er relatert til innstillinger, men jeg bruker alltid å definere funksjoner med kolon, altså S(x):=..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå