Gå til innhold

Får 3 cpu'er. Hvilken skal jeg velge?

Sir Smokealot

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har 3 stk. Intel P4 2.6c på tur i posten. (de 2 andre er til 2 kompiser)

Jeg er "førstevelger" ! :thumbs:

Hva skal jeg se etter på eskene??

Hva er bra stepping?

Hva er dårlig stepping?

(I tilfelle softmoddinga av Con3d9800se ikke går, så skal det pakke i retur...)

På min 2.4b står det SL6EF. (har ikke eska)

Skrev det inn i google og havna her...

Holicho's Homepage :green:

Er det en fryser han har på cpu'en ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe var noen kompiser av meg som helte litt nitro i dassene på Lørenskog videregående for x-antall år sia.

Vaktmesteren var på nippet til å måtte legges inn når han ble tilkalt.. "men men.. svart hællvette!! Det koker i dassene jo!!

hehe.. jaja kult der og da vaffal, nesten like kult som når de samme folka stjal et mykt metall(husker ikke hva det heter, brenner når det kommer i kontakt med vann): Uansett, de gikk i øverste etasjen, la noen små biter i dassen der og trakk ned. Hørtes ut som et massivt bombeangrep på hele skolen, smalt og jomet i alle kroker.

Jajajaa det var tider det, ung og dum.. nå er bare dum. :w00t:

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar

Dry Ice? Tørris, som det også kalles.

Ellers ville jeg vært veldig forsiktig med å hive nitrogen(eller tørris, forsåvidt) på en termos, i allefall ikke lukke lokket tett. Da vil det fort smelle (høyt) når det så smått begynner å fordampe inne i termosen.

Får det ikke rom til å ekspandere, kan du fort si adjø og god jul til pc'en din, hånda di eller annet som var i veien.

Ha en trygg jul!

EDIT: skrivefeil, (hive termos på en termos?)

Endret av da Gauss
Lenke til kommentar

Selv en gammel kjemiker blir jo litt provosert av slike ting da....

Først av alt.. Nitrogen er morro... Har du noen gang prøvd å lage saft is med nitrogen? Kjempebra... Du småposer og fyller med saft og dypper oppi notrogenet.... Vips saft is..

Men..

Nitrogen er jo slettes ikke ufarlig. Om skoler og slikt vil gi ut nitrogen sånn uten videre har jeg mine tvil om. Men hvis du faktisk får tak i så bør systemet du har laget være klar for det.

Hvis du noen gang har hatt 2FY eller 3FY så står det faktisk en del i noen av bøkene hvordan du kan lage systemer som tåler trykk... (Veftfall de jeg hadde en gang i tiden)... Hvis du kan sveise eller driver med sølvlodding er dette sterkt nok, men problemet er at det ikke blir 100% tett alltid :cry:

Men nok om det... Du kan bruke kobberrør for eksempel det fungerer bra... Da trenger du sølvlodd (eller sveis, men da må du være flink)

- Sølvloddeapparat

- fire passende rørlengder..

- Et kobberelement (Boksaktig med to inntakt.. Feks en overgang mellom 1,5 tomsrør til 4 smårør også tetter du igjen to av hullene...

- En lukket trykkventil

- Et ekspansjonskammer med trykkventil...

- Passende pumpe som tåler kulde

( I tillegg kan det være å ha en påfyllingsventil )

Lodde sammen rørene inn i kobberelementet

Lodde på trykkventilen i det ene røret... fortsett med pumpen på samme plassen

Lodde sammen det andre røret til pumpen ( mellom her kan du eventuelt sette ei kjøleribbe )

Til trykkventilen fester du siste rørstumpen og fører den ut av boksen din.. Her fester du eksmansjonskammeret med ventilen.... På denne måten får du eventuelt overtrykk ut av systemet... Overtrykket kan du justere slik at det holder seg sabilt...

Du kan eventuelt kutte ut loddinga hvis du finner rør med oppgjengede flenser.....

Også masse advarsler da... Nitrogen er KALDT.... Det nærmeste absolutte null du kommer faktisk...

Det vil si... Holder du handa di frem og lar noen helle nitrogen oppi den... så går det fint helt til et vist punkt.... Og det punktet kommer fort.... Tipper det ikke er morro å knipse bort handa si....

Så var det selve systemet da... På grunn av temperaturforskjellen mellom systemtemperatur (effektivt rundt -100 - 0 grader ) og romtemperatur... så får du kondens...

Anbefaling... Kjøp deg en Vapochil eller hva den nå heter.... Det har blitt testet 2.2 GHz opp til 3 ghz... og der er jo morrosamt nok... Boksen koster bare 4000 sist jeg så vertfall...

:-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...