foenix Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Dersom jeg har kjørt med hengende bremse og bremseskiven har blitt varm en del ganger, bør den da byttes? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Hvis metallet har vridd seg slik at du har fått kast i bremsen (pedal/ratt rister når du bremser) bør du bytte. Ellers er det vel OK. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Personlig ville jeg byttet den (dvs de, som i parvis) om jeg var i tvil om hvor varm den har vært, men om du har oppdaget det relativt tidlig og det ikke er noe som tyder på skjev bremsevirkning eller kast i skiven så er ikke skiven nødvendigvis søppel. Regner med du bytter klosser uansett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Bremseskivene blir alltid varme når du bremser. Ikke nødvendig å bytte med mindre det er kast i den. Og bytt alltid parvis, og sleng på nye klosser med det samme du er i gang. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Smør opp først, du vil fort merke det hvis det er kast i skivene. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 8. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2018 Det blir litt vibrasjoner i rattet når jeg har kjørt en stund med varme skiver, men jeg merker ikke så veldig mye til det ellers. Det er små vibrasjoner det er snakk om. Kan dette ha noe skadelig effekt utover at rattet vibrerer litt? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Det blir ikke kast i skiver av varme. Det er en myte. Derimot så kan det komme materialmigrering, men så lenge det ikke rister under bremsing så har ikke det noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå