Sebastian_sto Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Hei! Jeg har veldig lyst til å ta lappen på MC. Jeg er 21 år så må bli A2 i førsteomgang. Det jeg lurer på er om jeg kan ta den i England siden jeg drar dit for å studere til høsten. Tenkte det ville være billigere å ta den der, men vil jeg da få godkjent dette i Norge, og vil jeg få britisk førerkort og ikke utvidet mitt norske? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 (endret) Ja, mulig å ta førerkort i annet EU/EØS land gitt noen regler https://www.nettavisen.no/na24/fredrik-(17)-tok-lappen-i-england--sparte-20000-kroner/5469978.html Selv tok jeg MC lappen på skole med godt rykte og mye kjøring i Oslo sentrum utifra tanken at det er gull verdt senere - dvs om jeg unngår en skade så har jeg lett tjent inn hele opplæringen som i mitt tilfelle kom på ca 30K. Mulig det blir et litt annet regnestykke nå med max 10% bonustap, men hvilken pris setter du på et ben, en arm, en nakke? Endret 8. mai 2018 av Rune_says Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Rune er smart, hør på han. Oppkjøring bør tas under tilsvarende forhold som der du skal kjøre til vanlig. Skal du kjøre i Oslo vil London eller andre store byer være greie for å lære seg å kjøre. Ikke kjør opp i buttcrack nowhere og tro at du etterpå vil mestre storbytrafikk. Det er bare å gjøre seg en stor bjørnetjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå