Discord Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 (endret) Heisann folkens. sitter å feilsøker på ett rart problem jeg har i mediabenken min. input til Onkyo TX-NR609B er irrelevant da alle sources gir samme problem utfall. output til samsung ue55d8005 derimot er helt på trynet til tider. det som skjer er at lyd forsetter men bilde blir bytta ut med vertikale striper (tenk knust led display) for så etter ett par sekunder så restarter både TV og Receiver seg automatisk og gjør dette i en evig loop (ok bilde i max 5 sec så streker, så reboot) noen som vet hva som er problemet? har lest litt om at onkyo sine hdmi boards kan være dårlige. lett å fikse? billigere å kjøpe nytt? legger ved en video link (btw, TVen er ok da koble direkte til tv er ingen problemer) https://gfycat.com/IncompatibleSmallAndeancat Endret 15. mai 2018 av Discord Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Kjenner ikke til den modellen og dette problemet, men ofte kan det hjelpe å oppdatere firmware. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Jeg hadde noe som kunne ligne med min UE65KS7005 og en TX-NR515. - Ikke helt likt, men bildet drev og falt ut og det ble bare verre og verre, helt til det ble helt svart. Jeg pakket den ned for å reklamere da det var 4 år og 1mnd siden jeg kjøpte den, men så koblet jeg den opp for en film etter at den hadde stått uten strøm en uke, og da virket alt igjen (og virker fortsatt nå nesten ett år etterpå) Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Det er en kjent sak at Onkyo har hatt problemer med HDMI kortet sitt i en del år...kontakt forhandler eller Onkyo. Lenke til kommentar
Discord Skrevet 15. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) skulle ønske jeg kunne gjøre med problemet for en billig penge, receiverwn er over 5 år så er lite en kan gjøre uten reperasjon tenker eg,men blir vel billigere å kjøpe nytt... en annen ting er at vis jeg kobler vekk tven og bruker en monitor i stede så skjer der ikke. kan det være hdmi kortet på tven? edit:det er nok hdmi kortet på tven som har tatt kvelden. etter ekstensiv testing så klarte jeg å replikere det uten receiveren. Endret 15. mai 2018 av Discord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå