Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metmeeting eller ICQ, hva er best??

Anbefalte innlegg

Starter en søndag morgen med følgende spørsmål:

Hva er best å bruke, metmeeting eller ICQ?

Saken er den at jeg har en bror i USA, og det blir dyrt å ringe til han, men netmeeting er jo greit på datalinje.

Men han gjør meg oppmerksom på noe ICQ sak, som jeg ikke har på min maskin..

Er dette FREEWARE, eller noe jeg må kjøpe LOVLIG, etc.

Det er flere ting jeg lurer på når det gjelder ICQ...

Er det noen her med erfaringer?

Tips om hvor download er mulig?

Litt exrtra info som dere har??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører nå Trillian, og kan anbefale det på det sterkeste. Du får i tillegg også en IRC-klient (grei nok, hvis du ikke trenger støtte for (war)scripts, da må du ha mIRC). Du har også støtte for AIM (litt fram og tilbake for øyeblikket pga idiotene i AOL) samt Yahoo Messenger.

Bare synd at jeg har mistet passordet mitt for ICQ...

Lenke til kommentar

Bruker Trillian selv, utmerket program som logger meg på både ICQ og MSN (det er der jeg er registrert).

Eneste nedtur er du ikke kan snakken via mikrofon og/eller ha videokonferanse med denne. Rent chatte program altså. Jeg har ikke brukt programmet lenge, men har foreløpig ikke greid å finne noen av disse funksjonene.

Telcontar

Lenke til kommentar

Har brukt ICQ siden 1996...kan ikke leve uten. Men du kan ikke sammenligne ICQ og Netmeeting. De gjør to forskjellige ting. ICQ er et "buddy" system. En list over dine venner som du til enehver tid kan se om er online eller ikke. Sende beskjeder, filer, URLer..osv. Jeg bruker ICQ hverdag for å holde meg i kontakt med mine venner over hele verden.

ICQ er helt og holdent gratis

http://www.icq.com

Netmeeting er et videokonferanse system som funker utmerket med et webcam og en mikrofon. Du kan via ICQ aktivisere Netmeeting. Men det best til det er Microsoft sin ICQ konkurent MSN Messenger. For å holde det simpelt, ville jeg nok anbefalle deg en Hotmail adresse, og så bruke MSN Messenger for å chatte å holde kontakt, og så innimellom bruke Netmeeting for videokonferanser...have fun!!

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...