The Avatar Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Eg kan forstå kvifor palestinerane tyr til sjølvmordsbombera og terroraksjonar. Det er stort sett einaste måten dei kan forsvare seg på mot tanks, kamphelekopter og soldater som skyt skarpt etter steinkastande tenåringar. Hadde vi i noreg under krigen stilt alt vi hadde av militære styrkar utanfor Oslo for å forsvare oss mot tyskerane hadde noreg vårte ein tungvann og stål eksporterande tysk delstat som ville ha gitt Tyskland alt dei trengte av atombomber og tanks. Eg synest ikkje at terror viksomheit er ein mindre lovleg måte å forsvare seg på en nokon anna måte. Det fyrste tapet i ein krig er jo Geneve-konvesjonen sine krigs reglar. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Palestinerne er landetyver. På hvilket grunnlag sier du dette? Har du satt deg inn i situasjonen? Vet du hva som skjedde da staten Israel ble opprettet? Har du sett på den flere tusen år gamle historien. Jeg vet du liker å provosere, men det er greit å sette seg inn i hva som er fakta også. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Vet du at dette konkret har skjedd engang? Demolish Demolish2Demolish3 Demolish4 Demolish5 Demolish6 Jeg kan gi deg 5000 linker til , no prob. Dette er veldokumentert, udiskutabelt , FACT. Endret 15. desember 2003 av sofokles Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Eg kan forstå kvifor palestinerane tyr til sjølvmordsbombera og terroraksjonar. Det er stort sett einaste måten dei kan forsvare seg på mot tanks, kamphelekopter og soldater som skyt skarpt etter steinkastande tenåringar.Hadde vi i noreg under krigen stilt alt vi hadde av militære styrkar utanfor Oslo for å forsvare oss mot tyskerane hadde noreg vårte ein tungvann og stål eksporterande tysk delstat som ville ha gitt Tyskland alt dei trengte av atombomber og tanks. Så nå er det israelerne som er den angripende part? Hvem angrep i '48, '67 og '73? Har ikke israel rett til å forsvare sine egne grenser? Hvordan kan du sammenligne Norge anno 1940 og Israel 2003? Sverje tok Harjedalen fra Norge i middelalderen. Betyr det at norsk-svenskene som bor der må drive terror og kaste stein på rikspolisen? Som du ser blir det en dum sammenligning. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Sverje tok Harjedalen fra Norge i middelalderen. Betyr det at norsk-svenskene som bor der må drive terror og kaste stein på rikspolisen? Som du ser blir det en dum sammenligning. Dette er en idiotisk sammenlikning ja og et tøvete eksempel å benytte. Sammenlikningen med annen verdenskrig er derfor mer relevant. Nærhet i tid spiller en rolle. Det sies at tiden leger alle sår. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Palestinerne er landetyver. På hvilket grunnlag sier du dette? Har du satt deg inn i situasjonen? Vet du hva som skjedde da staten Israel ble opprettet? Har du sett på den flere tusen år gamle historien. Jeg vet du liker å provosere, men det er greit å sette seg inn i hva som er fakta også. Vel, landsveistyver er kanskje en upresis benevning. Men Arafat sitt parti ønsker å nasjonalisere i stor skala, og siden nasjonalisering er tyveri av privat eiendom, så kan en ansjon som nasjonaliserer etter folkets vilje sees på som en røvernasjon. En annen sak hadde selvfølgelig vært om staten kjøpte tilbake industri og eiendom. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hvor i all verden har du det fra at nasjonalisering er tyveri ? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hvor i all verden har du det fra at nasjonalisering er tyveri ? tyveri el. tjuveri n3 (fra lty) forbrytelsen å stjele simpelt t- blir mildere straffet enn grovt t- . Nasjonalisering er når staten tar privat eiendom og overfører det til staten uten noen som helst form for kompensasjon til den tidligere eieren? Satt på spissen: Du er på shoppingtur i Sviensund og handler billig flesk. Mens du er inne og handler nasjonaliserer Sverige alle biler, slik at når du kommer ut av butikk for å kjøre hjem og se på "DrPhil", så er bilen den svenske stats eiendom, og derfor må du traske hjem med Maximat posen under armen. Nasonalisering = Tyveri av privat eiendom. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hvor i all verden har du det fra at nasjonalisering er tyveri ? tyveri el. tjuveri n3 (fra lty) forbrytelsen å stjele simpelt t- blir mildere straffet enn grovt t- . Nasjonalisering er når staten tar privat eiendom og overfører det til staten uten noen som helst form for kompensasjon til den tidligere eieren? Satt på spissen: Du er på shoppingtur i Sviensund og handler billig flesk. Mens du er inne og handler nasjonaliserer Sverige alle biler, slik at når du kommer ut av butikk for å kjøre hjem og se på "DrPhil", så er bilen den svenske stats eiendom, og derfor må du traske hjem med Maximat posen under armen. Nasonalisering = Tyveri av privat eiendom. Dette har vel svært lite med saken å gjøre. Det palistinerne gjør er å gjøre krav på land som de mener tilhører dem historisk sett og som ble fratatt dem når Israel ble opprettet. Skal ikke velge side i denne konflikten, for den er kanskje verdens mest kompliserte. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Du viser til definisjonen av tyveri = forbrytelse . Forbrytelse = å bryte en lov Najonalisering bestemmes ved lov => Nasjonalisering !=forbrytelse => Nasjonalisering != Tyveri Eiendomsrett er en konvensjon. Lenke til kommentar
sull Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Si meg, har du vondt noe sted?De gjør noe fantastisk for verden med sin "krig" mot USA og vesten, for det er et kjent faktum at USA og vesten "tror" de er overlegne alle andre folk her i verden (yes det er sant, bare se på hva vi gjorde med de innfødte når vi først kom til USA) Bare det faktum at du kan sitte å skrive dette, viser at vesten er teknologisk, sosialt og rettslig overlegen den muslimske verden.Du hadde kanskje sett at vi kunne poste på kamelskinn, banke en av de 5 konene våre for så å steine dem i god tradisjon. Hvorfor flytter du ikke til f.eks Iran mister? Og bytter fornavn til Abdullah? PS! Gi deres støtte til de i dag, spesielt plaestinerne for de kjemper faktisk for den mest rettferdige saken her i verden pr. dags dato!Så å drepe jøder er komemt på moten igjen? Har ikke vært popt siden begynnelsen av 40-tallet. Hamas sitt mål er ikke grensene fra '67. Målet er å drive alle jødene på havet, helst drukne/drepe dem. I det lange løp er målet å knuse vesten. E du dum i ****. tror du ikke land som Saudi Arabia, som btw er muslimsk, ikke har samme teknologi som Norge (om ikke bedre), og jeg skal ikke begynne å ramse opp andre muslimske land som har "bedre" teknologi enn norge... så jeg tror du skjønner poenget... Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 E du dum i ****. tror du ikke land som Saudi Arabia, som btw er muslimsk, ikke har samme teknologi som Norge (om ikke bedre), og jeg skal ikke begynne å ramse opp andre muslimske land som har "bedre" teknologi enn norge... så jeg tror du skjønner poenget... Nevn et oppfinnelse som er nyere enn 500 år og kommer fra et muslimsk land. Det at Saudi-Arabia sitter på en sandkasse full av olje betyr ikke at landet har bidrat med så mye teknologisk. Det går historier om sheiker som ikke klarte å håndtere en bensinpumpe, og derfor kjørt Mercedesen tom for bensin, satte den fra seg i ørkenen og kjøpte en ny Mercedes.Også kan vi kikke på noen artige tall. Norge har 4,5 mill innbyggere, 2,7 mill internettbrukere. SA har 25 mill innbyggere, og antall internett brukere er 1,45 mill. http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/sa.html Lenke til kommentar
sull Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Jeg er ikke så opphengt i denne saken, men jeg kan sikkert finne 1000 vis av ting som er oppfunnet av muslimer. og apropos det...nevn en ting Norge har oppfunnet da? Hvem bryr seg om oppfinnelsen av ting bare man har nok utvikling, industri og penger til å kjøpe det. Edit: apropos internettbruken i SA, så komme kilden fra CIA... Endret 15. desember 2003 av sull Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 CIA er et offisielt organ og LYVER ikke. Enten man liker det eller ei. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 CIA er et offisielt organ og LYVER ikke. Enten man liker det eller ei. De er kjent for å ha gjort det før. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 På femtitallet, hvilket rask hodregning, forøvrig lært av en amerikansk lærer, kanskje han løy?, lærte jeg at det er over femti år siden femtitallet startet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Heh, et etterettningsvesen som ikke lyver overlever ikke lenge. - "Morn, John Smith. Planlegger du å gjøre noe som truer Russlands sikkerhet under ditt opphold her?" - "Ja, i denne skoa har jeg en mikrofon jeg akter å plante på Stalins kontor." Men på tross av dette stoler jeg på en viss grad på at CIA har oppført riktig folketall i Norge i "factbooken" deres. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Heh, et etterettningsvesen som ikke lyver overlever ikke lenge. - "Morn, John Smith. Planlegger du å gjøre noe som truer Russlands sikkerhet under ditt opphold her?" - "Ja, i denne skoa har jeg en mikrofon jeg akter å plante på Stalins kontor." Men på tross av dette stoler jeg på en viss grad på at CIA har oppført riktig folketall i Norge i "factbooken" deres. De store tingene som er "a matter of national security", sånn som prototyper på fly og våpen osv., det holder de for seg selv, og ljuger hvis noen finner ut noe. Ganske garantert. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 CIA er et offisielt organ og LYVER ikke. Enten man liker det eller ei. Tuller du? Det var jo senest krise under Irak-krigen grunnet informasjon fra CIA som ikke stemte. CIA er et statlig, militært organ som har som jobb å samle inn informasjon og spre feilinformasjon når det passer seg. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg er ikke så opphengt i denne saken, men jeg kan sikkert finne 1000 vis av ting som er oppfunnet av muslimer. og apropos det...nevn en ting Norge har oppfunnet da? Ostehøvelen. Grøftegravermaskinen fra 1921. Hvem bryr seg om oppfinnelsen av ting bare man har nok utvikling, industri og penger til å kjøpe det. ? Ken Roger i 1. etageEdit: apropos internettbruken i SA, så komme kilden fra CIA... Sett Jarle's "konspirasjonsteorier". Hvordan skal CIA vært tjent med å komme med uriktige oppøysninger om et lands internettbrukere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå