Gå til innhold

Terrorister er...

Anbefalte innlegg

Etter de siste års hendelser så må jeg virkelig si jeg begynner å få sansen for disse folka i Al-Qaida og palestinerne og mange andre av disse selvmordsbomberne! De gjør noe fantastisk for verden med sin "krig" mot USA og vesten, for det er et kjent faktum at USA og vesten "tror" de er overlegne alle andre folk her i verden (yes det er sant, bare se på hva vi gjorde med de innfødte når vi først kom til USA)

Så hva er deres syn på terrorister?

PS! Gi deres støtte til de i dag, spesielt plaestinerne for de kjemper faktisk for den mest rettferdige saken her i verden pr. dags dato!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si meg, har du vondt noe sted?

De gjør noe fantastisk for verden med sin "krig" mot USA og vesten, for det er et kjent faktum at USA og vesten "tror" de er overlegne alle andre folk her i verden (yes det er sant, bare se på hva vi gjorde med de innfødte når vi først kom til USA)

Bare det faktum at du kan sitte å skrive dette, viser at vesten er teknologisk, sosialt og rettslig overlegen den muslimske verden.

Du hadde kanskje sett at vi kunne poste på kamelskinn, banke en av de 5 konene våre for så å steine dem i god tradisjon. Hvorfor flytter du ikke til f.eks Iran mister? Og bytter fornavn til Abdullah?

PS! Gi deres støtte til de i dag, spesielt plaestinerne for de kjemper faktisk for den mest rettferdige saken her i verden pr. dags dato!

Så å drepe jøder er komemt på moten igjen? Har ikke vært popt siden begynnelsen av 40-tallet. Hamas sitt mål er ikke grensene fra '67. Målet er å drive alle jødene på havet, helst drukne/drepe dem. I det lange løp er målet å knuse vesten.
Lenke til kommentar

En terrorist:

One that engages in acts or an act of terrorism.

Terrorisme:

The unlawful use or threatened use of force or violence by a person or an organized group against people or property with the intention of intimidating or coercing societies or governments, often for ideological or political reasons.

huhu.. sorry. Klarte ikke å holde meg.

Lenke til kommentar
Så å drepe jøder er komemt på moten igjen? Har ikke vært popt siden begynnelsen av 40-tallet. Hamas sitt mål er ikke grensene fra '67. Målet er å drive alle jødene på havet, helst drukne/drepe dem. I det lange løp er målet å knuse vesten.

Har du grunnlag for å si dette? Har du pratet med de høyere toppene i Hamas eller? Og NÅR du så gjorde det, hvordan vet du at de faktisk snakket sant til deg?

Lenke til kommentar

Har du grunnlag for å si dette? Har du pratet med de høyere toppene i Hamas eller? Og NÅR du så gjorde det, hvordan vet du at de faktisk snakket sant til deg?

Det står kanskje i partiprogrammet? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har grunnlag ja. Vi har et fantastisk medium kalt internett, så faktisk gjør at du kan finne ut ting om en organisasjon uten muntlig overlevereing. Jeg veit f.eks en hel del om FN, uten å ha snakka med mister BotrusBotrus.

Hvorfor spør du "eller"? Du veit jo alt svaret jo. Lederen for Hamas sitter i stua mi og spiser smultringer og ser på snøbarna as we speak.

Og NÅR du så gjorde det, hvordan vet du at de faktisk snakket sant til deg?
God jul a' :xmas::thumbs::xmas::thumbs:
Lenke til kommentar
Jeg har grunnlag ja. Vi har et fantastisk medium kalt internett, så faktisk gjør at du kan finne ut ting om en organisasjon uten muntlig overlevereing.

Javel... det står på Internett ja...

Remember kids, if it's on the internet, it MUST be true :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Definisjon per idag på terrorist må jo egentlig være en person som motsetter seg vestlig tankegang utifra et ideologisk og/eller religiøst perspektiv, og som setter sin ideologi og sitt mål i høyere verdi enn menneskeliv.

Egentlig er jo terrorisme egentlig bare et moderne ord for sabotør eller opprører. Feks ble jo den franske revolusjonen i dagens perspektiv begått av en bunch med terrorister. Og setter man amerikanerenes frigjøringskamp inn i et moderne perspektiv så var jo britene "the good guys" mens George Washington en slags Osama bin-Laden..... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har grunnlag ja. Vi har et fantastisk medium kalt internett, så faktisk gjør at du kan finne ut ting om en organisasjon uten muntlig overlevereing.

Javel... det står på Internett ja...

Remember kids, if it's on the internet, it MUST be true :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::lol::lol::lol::lol::lol:

Vel, Hamas sine offisielle sider hevder dette.

http://www.ict.org.il/inter_ter/orgdet.cfm?orgid=13#ideology

The central goal of Hamas is the establishment of an Islamic state in all of Palestine. The immediate means to achieve this goal is the escalation of the armed struggle, and ultimately all-out Jihad, with the participation not only of Palestinian Muslims but of the entire Islamic world.

Den som ler sist ler best.

http://charleston.net/stories/062203/ter_22truce.shtml

Palestinian officials say Hamas has agreed to support creation of a Palestinian state alongside Israel, but has made it clear that its final goal remains the destruction of the Jewish state.

Du kan selvfølgelig benekte dette også, men du driter deg loddrett ut hvis du hever at Hamas sitt mål er noe annet enn det nevnte.

Lenke til kommentar

Det er ikke rart at Hamas har stor støtte i Palestina. Hamas har suppekjøkken, de bygger skoler og organiserer undervisning osv. Hadde jeg vært palestiner skal du ikke se bort ifra at jeg hadde vært kjempeglad i Hamas. At Hamas samtidig sloss mot okupanten Israel ville vært en brillefin bonus.

Lenke til kommentar
Generelt en dårlig ide å opprette Israel i det hele tatt. Men de siste fredsforsøkene tyder jo på at man bygger videre på ideen om at man skal ha både Israel og Palestina, og ikke enten eller....

Tja, veikartet for fred er ikke noen bra løsning. Det tyder ikke akkurat på at man vil få ett samlet palestina, men ett splittet palestina med litt palestina her og litt der.

Lenke til kommentar

olsen @ 14/12/2003 : 17:15

Det er ikke rart at Hamas har stor støtte i Palestina. Hamas har suppekjøkken, de bygger skoler og organiserer undervisning osv. Hadde jeg vært palestiner skal du ikke se bort ifra at jeg hadde vært kjempeglad i Hamas. At Hamas samtidig sloss mot okupanten Israel ville vært en brillefin bonus.

Jeg er enig i denne tankegangen. Samtidig er det en farlig tankegang. En av grunnene til at nasjonalsosialistene fikk så enorm fremgang i Tyskland var nettopp sosialt arbeid - landturer for (arbeidsledige...) arbeidere og familiene deres, vedombringing, hjelpekasser, mat, en ideologi å tro på - der staten hadde sviktet...

Lenke til kommentar
Bare det faktum at du kan sitte å skrive dette, viser at vesten er teknologisk, sosialt og rettslig overlegen den muslimske verden.

Du hadde kanskje sett at vi kunne poste på kamelskinn, banke en av de 5 konene våre for så å steine dem i god tradisjon. Hvorfor flytter du ikke til f.eks Iran mister? Og bytter fornavn til Abdullah?

der kommer det fram igjen :green:

Abdullah-hater som drar en kjapp sammenlikning med den muslimske verden som om det ikke finnes flere store kulturer her på kloden enn "vestlig kapitalisme" og "den muslimske verden".

Lenke til kommentar

Martin Luther King Jr. var en stor mann... La meg sitere ham:

An individual who breaks a law that conscience tells him is unjust, and who willingly accepts the penalty of imprisonment in order to arouse the conscience of the community over its injustice, is in reality expressing the highest respect for the law.
Jeg må si at jeg har respekt for de såkalte "terroristene" ved at de faktisk kjemper med eget liv som innsats for noe de virkelig tror på. De er ofte fredsforkjempere, andre ganger rettighetsforkjempere.

Å terrorisere er dessverre blitt ensbetydende med det å kjempe for fred. Når man får det fra amerikansk hold. Mens amerikanerne selv bare kjemper for Guds og verdens beste...

Lenke til kommentar

”Den som på alvorlig måte vil endre politiske, økonomiske eller sosiale strukturer kan anklages for terrorisme dersom det for eksempel skjer ved ulovlig bemektigelse av offentlig eiendom, transportmidler, infrastruktur eller offentlige steder.”

Mulig dette har blitt forandret, men hovedpoenget er det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...