Disorder Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Hallo. Etter at bedriften jeg jobber for kjøpte opp en annen bedrift, har det blitt mer å gjøre for alle på huset. Atbeidstider blir dermed flyttet litt rundt på og min arbeidstid som tidligere var på kvelden, har nå blitt flyttet til sen kveld/natt. Altså fra 22:00 til ca 04:30 avhengig av hvor mye det er å gjøre. Hvis jeg har lest riktig, skal man ikke ha fridager eller jobbe en uke og ha fri neste uke ish? Sånn som det er nå jobber jeg bare sånn uten stopp annet enn i helgene selvfølgelig Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Nattarbeid i seg selv utløser så vidt jeg kan se ikke rett til verken turnus (en uke på, en uke av, eller lignende) eller ekstra fridager, MEN slik du beskriver det ("mye å gjøre pga oppkjøp"), så virker det ikke som dette faller inn under lovlig nattarbeid i det hele tatt... (2) Nattarbeid er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig. At dere plutselig har for mange arbeidsoppgaver i forhold til ansatte faller neppe inn under "arbeidets art gjør det nødvendig". https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62/KAPITTEL_11#%C2%A710-11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå