LilleAlien Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Siden mitt problem med Asus 9800XT er litt spessielt, så skal jeg heretter spare den andre tråden ved å opprette en egen tråd. Se denne tråden hvor mitt problem blir beskrevet mere nøyaktig. Basics: -Smartdoctor viser plutselig en Vcc verdi på 0.5v i et sekund eller to, og feilmeldingen: "Warning! Your graphics card is not supplied with reliable voltage from your motherboard, please contact your manufacturer!". -Kortet fungerer bedre i 4x enn 8x agp. -Asus Probe sier at alt er ok med vifter/temp, volt og watt, men at ingen kort er installert i agp-sokkelen. Noe jeg finner merkelig. Har forsøkt uten hell: -Ta ut og sette inn kortet på nytt, sitter trangt da. -Dedikert strøm til skjermkortet. -Strøm med harddisk enten før eller etter skjermkort, for å holde 'flowen' gående. -Øket Vddq volt til 1.7 i bios. -Kjører nå catalyst 3.9, ja avinstalerte gamle drivere. Mindre totalhavari. -Har flashet bios. -Opdatert alle drivere ellers. -Kontaktet asus og antec, intet svar. -DatabutikkenCom var ikke mye hjelp, de ringer igjen mandag... Tilleggs informasjon om systemet: Lian Li Fulltower, Aluminium, m/USB Antec Trueblue 480PEC 480W ATX Asus P4C800 Deluxe i875P 4DDR-DIMM 5PCI SATA Audio GB-LAN Raid Socket478 ATX ASUS Radeon 9800XT 256Mb DDR TV-out DVI VIVO RETAIL AGP Samsung 193T 19" TFT Silver bruker DVI Zalman ZM-7000A-CU Intel 478 Intel Pentium 4 Northwood 3.0GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz bulk/tray Socket 478 Corsair TWINX1024RE-3200LL 2x512Mb DDR PC3200 2 st i raid0 Western Digital Raptor WD360GD 36Gb 10000rpm 8Mb SATA 1 st maxtor 120gb 7500rpm SATA ?mb 1 st sony cd-rom (cdu-5211) 1 st plexwriter cd-r (px-w1210a) 1 st 3com etherlink xl 10/100 pci 1st soundblaster live! usb mus og tastatur Begynner å bli desperat, nå. Har feilsøket dette i over én uke. Please fortell meg at noen kan dette. LittleAlien Lenke til kommentar
Sapphire Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg tror du har bare en ting å gjøre, det er å returnere kortet. Det skal jeg gjøre i morgen,skal få et Hercules eller Sapphire som erstatning å bestille en Zalman heatpipe + vifte å sette på. Du kan ikke feilsøke mere,man får bare mere bekymringer av dette. Lykke til videre. Lenke til kommentar
LilleAlien Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Har det! Det fungerer! 8XAGP og stabil volt. Når jeg startet opp første gang var alt fyrktelig ustabilt, og for å unngå systemkræsj så aktiviserte jeg VPU recovery. Dette hjalp slik at jeg ikke måtte starte på nytt hver gang, men dette var visst også dumt, fordi det var driverne som kræsjet. Så med catalyst 3.9 forsvant problemene. Problemet er at jeg ikke visste hva VPU var, om det skulle stå på som default osv. Jeg fikk uansett tips om å slå av VPU recovery, og vips var det stabil volt til skjermkortet. Merkelig men sant. Tipset inkluderte også en sjekk om fatswrite stod på, og i såfall skru det av. Merkelig tenkte jeg, for jeg trodde da at dette kortet benyttet dette. Men siden det nå er stabilt med fastwrite av, så stemmer det nok. Da er det bare det lille problemet med at DMI explorer sier at AGP-sokkelen ikke er i bruk. Har nå fått hint om at dette visstnok er en asus bug, men har ingen offisiell bekreftelse på dette enda. Til slutt: Takk til alle som hjalp! Mottoet er nå feilsøking hjelper, fordi det er alltid en liten hake man overser. Så god jul og god natt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå