Hjeeeelp Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Hei, Jeg kjenner en som leier en leilighet i en blokk. I dag fikk de beskjed om å tømme huset innen 1. juni. Dette er da mindre en 1 måned til. Det er selvsagt å finne en bolig i så kort tid med tanke på at det er en barnefamilie og de er dermed nødt til å finne en leilighet i et barnevennlig området. Det jeg lurer på, er det lov å gi så kort tidsfrist for å be leieren om å flytte på seg? Hva sier lover og regler om dette? Dersom eierne av huset nekter å utvide fristen, hva slags rettigheter har denne familien? Er det lov å gi så kort tidsfrist? Evt. Hvem kan de kontakte for hjelp? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Står vel hva oppsigelsestiden er i kontrakten? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Kva seier leigeavtalen? Dette vil være både lovlig og i tråd med leigeavtalen dersom leigeavtalen er tidsbestemt slik at avtalen går ut 1 juni. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Hei, Jeg kjenner en som leier en leilighet i en blokk. I dag fikk de beskjed om å tømme huset innen 1. juni. Dette er da mindre en 1 måned til. Det er selvsagt å finne en bolig i så kort tid med tanke på at det er en barnefamilie og de er dermed nødt til å finne en leilighet i et barnevennlig området. Det jeg lurer på, er det lov å gi så kort tidsfrist for å be leieren om å flytte på seg? Hva sier lover og regler om dette? Dersom eierne av huset nekter å utvide fristen, hva slags rettigheter har denne familien? Er det lov å gi så kort tidsfrist? Evt. Hvem kan de kontakte for hjelp? Tusen takk for svar! De er ikke nødt å finne en ny leilighet i et barnevennlig område, de er nødt å finne en ny leilighet... Så sant oppsigelsen er gyldig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 De er ikke nødt til å flytte heller da det tar lang tid å få noen kastet ut Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Hvis det ikke står noe om oppsigelsesfrist i kontrakten, er det tre måneder som gjelder. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå