Gjest Slettet+234981 Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 (endret) Ville du turt å kjøpe denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111981028 ? Den ligger ca 70 tusen under en med "normal" (50-100k) km i pris. Endret 7. mai 2018 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Hadde ikke hatt særlig betenkeligheter dersom det er fulgt jevnlig service. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 (endret) Om en skal kjøpe en nyere bil som har kjørt langt kontra en eldre bil som har kjørt mindre blir en vurdering. Høy kjørelengde betyr høyere risiko for reperasjoner og at bilen har mer slitasje (slitt frontrute, hjuloppheng osv). En måte å se det på er dette: 0 km = full pris. 300000km = kr 0. En bil med 190000km er da 2/3 utslitt og ikke verdt mer en 1/3 av ny pris. Generelt så kan biler som har kjørt langt være bedre kjøp om en kjører lite selv i forhold til om en selv kjører mye. Endret 7. mai 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Om en skal kjøpe en nyere bil som har kjørt langt kontra en eldre bil som har kjørt mindre blir en vurdering. Høy kjørelengde betyr høyere risiko for reperasjoner og at bilen har mer slitasje (slitt frontrute, hjuloppheng osv). En måte å se det på er dette: 0 km = full pris. 300000km = kr 0. En bil med 190000km er da 2/3 utslitt og ikke verdt mer en 1/3 av ny pris. Generelt så kan biler som har kjørt langt være bedre kjøp om en kjører lite selv i forhold til om en selv kjører mye. Dette hørtes veldig fornuftig ut. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 google litt, tv2 hjelper deg. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 (endret) Ingen betenkeligheter, bortsett fra at prisen er i høyeste laget. Nå er dieselbiler ute, og en dieselbil med så liten motor attpåtil burde du fått rimeligere. Har selv hatt et par nyere biler men som er kjørt langt i forhold til alderen, kjøpte sist en Mondeo som da var 3 år gammel og hadde gått 125.000km. Den har for det meste gått på langturer, med kun fører i bilen og mye motorveikjøring. Helt klart bedre enn en "handlevogn med motor" som for det meste kjøres på kortere turer rundt i lokalområdet med unger som roter og herjer i baksetet. Nå har den bilen gått 200.000km og er fortsatt helt topp å kjøre i tillegg til at interiøret har holdt seg svært godt. Motoren går pent, bruker lite drivstoff og alt er bare velstand. Kjører selv mellom 40 og 50 tusen km. i året, så litt påkost på slitedeler ble det når den rundet 180.000km. Nytt svinghjul og nye dempere samt bremser hele veien rundt. Men jeg har en relativt ny bil med de goder og den ekstra sikkerheten det medfører, og slipper å tenke så mye over verditap. Endret 11. mai 2018 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Og så kan jeg legge til: tegn gjerne kasko med motor og drivverkforsikring. Denne dekket svinghjulet på min bil da det er en kjent svakhet på den. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Hadde ikke hatt noen betenkeligheter på denne om forhandler er seriøs, at du kjøper med garanti, og forsikring med motor drivlinje Etc ... Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Sjekk eierhistorikk. Og service. Bil rundt 165000km er faktisk veldig fin å kjøpe, for da kan du regne med alt av større deler akkurat har blitt byttet. Spør om full dokumentasjon på alt og se hva som er blitt gjort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden. 100kkm er den verste kilometerstanden du kan kjøpe synes nå jeg. Da er bilen akkurat kommet til det punktet at alle større slitedeler må byttes en eller annen gang i ditt eie. 160kkm så hadde feks alt akkurat blitt byttet av forrige eier Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden. Da har du altså betalt mer penger for en bil som har gått mindre men som kommer til å treffe vedlikeholdsbølgen rundt 150.000km om et år eller to. Gratulerer med ny bil! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden. Kjøpte du en dieselgolf med juksemotoren? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Gratulerer Mulig du feiga ut fra noe som egentlig var bedre 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden.100kkm er den verste kilometerstanden du kan kjøpe synes nå jeg. Da er bilen akkurat kommet til det punktet at alle større slitedeler må byttes en eller annen gang i ditt eie. 160kkm så hadde feks alt akkurat blitt byttet av forrige eier Kilde ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden.Kjøpte du en dieselgolf med juksemotoren? Ble bensin istedenfor. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden.100kkm er den verste kilometerstanden du kan kjøpe synes nå jeg. Da er bilen akkurat kommet til det punktet at alle større slitedeler må byttes en eller annen gang i ditt eie. 160kkm så hadde feks alt akkurat blitt byttet av forrige eier Kilde ? Kilde? Jeg sa jo 'synes jeg'. Det er vanskelig å gi en kilde på mitt personlige synspunkt. Men alle vet at rundt 100 000km kommer er det på tide at større slitedeler skal byttes. Bremser, reim, osvosv. Når man kjøper en bil med i overkant av 150-160 000 har alt slikt akkurat blitt byttet mest sannsynligvis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden.Da har du altså betalt mer penger for en bil som har gått mindre men som kommer til å treffe vedlikeholdsbølgen rundt 150.000km om et år eller to. Gratulerer med ny bil! Kjører 12-14k i året. Har ant ikke den bilen når den har gått 150k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Takk for alle svar. Feiga ut å kjøpte en som hadde gått 100k isteden.100kkm er den verste kilometerstanden du kan kjøpe synes nå jeg. Da er bilen akkurat kommet til det punktet at alle større slitedeler må byttes en eller annen gang i ditt eie. 160kkm så hadde feks alt akkurat blitt byttet av forrige eierKilde ?Kilde? Jeg sa jo 'synes jeg'. Det er vanskelig å gi en kilde på mitt personlige synspunkt. Men alle vet at rundt 100 000km kommer er det på tide at større slitedeler skal byttes. Bremser, reim, osvosv. Når man kjøper en bil med i overkant av 150-160 000 har alt slikt akkurat blitt byttet mest sannsynligvis.Den har kjede, ikke reim. Skift av skiver/klosser blir ikke akkurat dyrt, synes jeg da. Har eid bil fra 80k til over 100k før. Sjedde ikke noe spesielt når den passerte 100k. Bilen jeg linka til i førstepost skulle BTW ha registerreimskift hver 210k km fant jeg ut, så den utgiften var ikke tatt enda. Endret 18. mai 2018 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå