Gå til innhold

God og billig liten forsterker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker en liten sak med en Yamaha chip til å drive noen høytalere jeg bruker. Kostet vel en 60kr eller noe slikt og spiller som bare juling med klår å fin lyd.

Skal se om jeg finner link til dem.

Edit:

Er denne: https://www.ebay.com/itm/YDA138-XH-M531-Digital-Amplifier-Board-HIFI-Class-DAudio-Amplifier-Board-2X20W-M/152323697236?hash=item2377332a54:g:UogAAOSw5cNYMCLY

Var litt billigere enn jeg trodde. Jeg henter bare 12V direkte ut fra pc'en min til å drive den.

Funker knall på disse høytalerne iallefall (4ohm 30W rms)

YXIVBN7.jpg

Har og en slik i bruk på noen større høytalere: https://www.ebay.com/itm/TPA3116D2-2X50W-DC-5-24V-Digital-Amplifier-Board-Class-D-Dual-Channel-Stereo-AMP/112854953893?hash=item1a46adefa5:g:KF4AAOSwmRNaoIXS

Spiller bra den og med mye trykk, men kjører den på 24V så mulig den er litt slappere på lavere spenning.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Bruker en liten sak med en Yamaha chip til å drive noen høytalere jeg bruker. Kostet vel en 60kr eller noe slikt og spiller som bare juling med klår å fin lyd.

Skal se om jeg finner link til dem.

Edit:

Er denne: https://www.ebay.com/itm/YDA138-XH-M531-Digital-Amplifier-Board-HIFI-Class-DAudio-Amplifier-Board-2X20W-M/152323697236?hash=item2377332a54:g:UogAAOSw5cNYMCLY

Var litt billigere enn jeg trodde. Jeg henter bare 12V direkte ut fra pc'en min til å drive den.

Funker knall på disse høytalerne iallefall (4ohm 30W rms)

YXIVBN7.jpg

Takk! Den så fin ut. Lurte også på om noen har noen forslag til noe med litt flere funksjoner.

Men ble interessert i den skjermen, kjører du noe skalering ? Hvor bra er den til vanlig pc bruk? Blir det ubehagelig å sitte så nærme en stor skjerm?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Er en vanlig kurvet samsung 4K 40" tv. Er helt fantastisk til dekstopbruk og spesielt til gaming av bilspill og slikt.

Skalerer litt opp da skrift og slikt kan bli litt smått til tider, men ikke så mye.

Men det hjelper veldig at den er kurvet. Bruker en tilsvarende skjerm på jobb bare uten kurver, og der blir hjørnene "litt langt borte" på en måte og det er ubehagelig.

Har vel brukt denne i noen år nå og kunne aldri gått tilbake til den gamle 27 tommern.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er en vanlig kurvet samsung 4K 40" tv. Er helt fantastisk til dekstopbruk og spesielt til gaming av bilspill og slikt.

Skalerer litt opp da skrift og slikt kan bli litt smått til tider, men ikke så mye.

Men det hjelper veldig at den er kurvet. Bruker en tilsvarende skjerm på jobb bare uten kurver, og der blir hjørnene "litt langt borte" på en måte og det er ubehagelig.

Har vel brukt denne i noen år nå og kunne aldri gått tilbake til den gamle 27 tommern.

Takk!! Hvilken modell? Har du 150% eller 125% skalering?

Lenke til kommentar

Takk!! Hvilken modell? Har du 150% eller 125% skalering?

Nei du det husker jeg ikke. Var en billig sak som sikkert ikke produseres lenger. Får sikkert andre ot bedre skjermer i dag. Kjører vel 110% eller noe i dag mener jeg. Og litt zoom på nettsider men det justerer man jo bare som man vil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...