PgUp Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Er ute etter en liten forsterker som ikke tar for mye plass til noen små høyttalere på skrivebordet. Noen forslag? Kjøpte en for 350kr fra eBay men den bassbooster altfor mye. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 (endret) Bruker en liten sak med en Yamaha chip til å drive noen høytalere jeg bruker. Kostet vel en 60kr eller noe slikt og spiller som bare juling med klår å fin lyd. Skal se om jeg finner link til dem. Edit: Er denne: https://www.ebay.com/itm/YDA138-XH-M531-Digital-Amplifier-Board-HIFI-Class-DAudio-Amplifier-Board-2X20W-M/152323697236?hash=item2377332a54:g:UogAAOSw5cNYMCLY Var litt billigere enn jeg trodde. Jeg henter bare 12V direkte ut fra pc'en min til å drive den. Funker knall på disse høytalerne iallefall (4ohm 30W rms) Har og en slik i bruk på noen større høytalere: https://www.ebay.com/itm/TPA3116D2-2X50W-DC-5-24V-Digital-Amplifier-Board-Class-D-Dual-Channel-Stereo-AMP/112854953893?hash=item1a46adefa5:g:KF4AAOSwmRNaoIXS Spiller bra den og med mye trykk, men kjører den på 24V så mulig den er litt slappere på lavere spenning. Endret 7. mai 2018 av Complexity Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2018 (endret) Bruker en liten sak med en Yamaha chip til å drive noen høytalere jeg bruker. Kostet vel en 60kr eller noe slikt og spiller som bare juling med klår å fin lyd. Skal se om jeg finner link til dem. Edit: Er denne: https://www.ebay.com/itm/YDA138-XH-M531-Digital-Amplifier-Board-HIFI-Class-DAudio-Amplifier-Board-2X20W-M/152323697236?hash=item2377332a54:g:UogAAOSw5cNYMCLY Var litt billigere enn jeg trodde. Jeg henter bare 12V direkte ut fra pc'en min til å drive den. Funker knall på disse høytalerne iallefall (4ohm 30W rms) Takk! Den så fin ut. Lurte også på om noen har noen forslag til noe med litt flere funksjoner. Men ble interessert i den skjermen, kjører du noe skalering ? Hvor bra er den til vanlig pc bruk? Blir det ubehagelig å sitte så nærme en stor skjerm? Endret 7. mai 2018 av PgUp Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Er en vanlig kurvet samsung 4K 40" tv. Er helt fantastisk til dekstopbruk og spesielt til gaming av bilspill og slikt. Skalerer litt opp da skrift og slikt kan bli litt smått til tider, men ikke så mye. Men det hjelper veldig at den er kurvet. Bruker en tilsvarende skjerm på jobb bare uten kurver, og der blir hjørnene "litt langt borte" på en måte og det er ubehagelig. Har vel brukt denne i noen år nå og kunne aldri gått tilbake til den gamle 27 tommern. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2018 Er en vanlig kurvet samsung 4K 40" tv. Er helt fantastisk til dekstopbruk og spesielt til gaming av bilspill og slikt. Skalerer litt opp da skrift og slikt kan bli litt smått til tider, men ikke så mye. Men det hjelper veldig at den er kurvet. Bruker en tilsvarende skjerm på jobb bare uten kurver, og der blir hjørnene "litt langt borte" på en måte og det er ubehagelig. Har vel brukt denne i noen år nå og kunne aldri gått tilbake til den gamle 27 tommern. Takk!! Hvilken modell? Har du 150% eller 125% skalering? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Er en vanlig kurvet samsung 4K 40" tv. Er helt fantastisk til dekstopbruk og spesielt til gaming av bilspill og slikt. Skalerer litt opp da skrift og slikt kan bli litt smått til tider, men ikke så mye. Men det hjelper veldig at den er kurvet. Bruker en tilsvarende skjerm på jobb bare uten kurver, og der blir hjørnene "litt langt borte" på en måte og det er ubehagelig. Har vel brukt denne i noen år nå og kunne aldri gått tilbake til den gamle 27 tommern. Takk!! Hvilken modell? Har du 150% eller 125% skalering? Nei du det husker jeg ikke. Var en billig sak som sikkert ikke produseres lenger. Får sikkert andre ot bedre skjermer i dag. Kjører vel 110% eller noe i dag mener jeg. Og litt zoom på nettsider men det justerer man jo bare som man vil. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Jeg har kjøpt SMSL Q5 PRO https://www.ljudia.no/produkter/hifi-hjemmekino/forsterker/mikroforsterker/smsl-q5-pro til 1600 kr. Bryker optisk inn og helt ok til TV. Linjeinnganger er ikke så bra. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg har en NAD D3020 koblet til datamaskinen og er i og for seg fornøyd. Jeg har førstegenerasjons som har inngang med USB, noe som gjør at datamaskinen ser på den som en DAC. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg har en NAD D3020 koblet til datamaskinen og er i og for seg fornøyd. Jeg har førstegenerasjons som har inngang med USB, noe som gjør at datamaskinen ser på den som en DAC. "Ser på den som en DAC". Det ER en DAC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå