Gå til innhold

Er det greit å gå med andre land sine flagg i 17. mai-toget?

110 stemmer

1. 1. Greit å gå med andre flagg enn det norske i toget?

• Ja, det er viktig å vise at vi er et multikulturelt og mangfoldig samfunn
      33
    • Nei, 17. mai feirer vi Norge
      77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av ren nysgjerrighet, hadde det vært greit med et Kongolesisk eller Nauruesisk flagg på 17. mai? Sånn siden de også har nasjonaldag på den datoen, og jo dermed "ikke" har 364 andre dager å feire på

Ja, men ikke i toget. Vil man flagge på egen balkong så er det innafor. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når utlendinger går med sitt eget flagg, så er det nok fordi de tror det er en flaggfest eller noe sånt. Vi kan ikke klandre dem når ingen tør å fortelle dem at det er Norges grunnlovsdag vi feirer (hvor man bruker Norske flagg), og ikke solsnu, fineværet, eller noe sånt...

Det er et godt poeng. Vi har oss selv og den politiske korrektheten å takke. 

Lenke til kommentar

Ny sport på 17 mai, utlendinger som stjeler norske flagg for så å offentlig brenne dem. Har skjedd, gjør en innsats selv og google, ikke bare sitte på ræva og kreve at andre gjør jobben.

Jeg tror du må gjøre deg kjent med bevisbyrde konseptet, siden det er du som sitter på ræva og ber andre om å bevise dine påstander.

Når utlendinger går med sitt eget flagg, så er det nok fordi de tror det er en flaggfest eller noe sånt. Vi kan ikke klandre dem når ingen tør å fortelle dem at det er Norges grunnlovsdag vi feirer (hvor man bruker Norske flagg), og ikke solsnu, fineværet, eller noe sånt...

Hvilken autoritet er det som krever dette? 17. Mai politiet? Er det forbudt å feire julaften utenfor de kristne tradisjoner også?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Er vel ingen politiske korrekthet i det her landet som forbyr folk å lære seg ting på egenhånd ?

Du bor i et av verdens frieste land, de fleste har tilgang til radio, tv, aviser og det nye som kalles internett, uten nevnverdig sensur.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er oppriktig så sarte at de lar seg provosere av å se et utenlandsk flagg i et hav av norske på 17. mai?

Provokasjon kan være en sunn reaksjon. Les om evolusjonen bak provokasjon. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Jeg er ikke støtet eller såret på noe som helst måte av et annet flagg. Men hvorfor vise et annet flagg som representerer et annet land som har annen grunnlov enn hva vi har? *Om jeg veiver et flagg som tilhører et land som har seksuell lavalder på 13 år, så syntes ikke jeg det er passende.

Lenke til kommentar

Har tilgode å se et utenlandsk eller et annet flagg (samiske, kurdisk osv) enn det norske på 17.mai, så tror de fleste ikke er så tette at de flagger med andre nasjoners flagg. Hadde jeg sett et flagg fra et annet land hadde jeg nok kommentert spøkefullt noe slik som "å ja er det [[sett in landet flagget representere]] sin nasjonaldag i dag også?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Du bor i et av verdens frieste land

Enig, men fortsatt ikke perfekt. Stort rom for forbedring. Der jeg enig med Skatteflyktning. 

Hvilket land er så mye bedre da? 

Og å sitte i utlandet og syte over Norge i forum, det må være det mest ynkelige jeg kan klarer å komme på.

Må være jævla kjedelig der sånne bor når dette er det de bruker fritida på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du bor i et av verdens frieste land

Enig, men fortsatt ikke perfekt. Stort rom for forbedring. Der jeg enig med Skatteflyktning. 

Hvilket land er så mye bedre da? 

Og å sitte i utlandet og syte over Norge i forum, det må være det mest ynkelige jeg kan klarer å komme på.

Det kan du si. Kanskje han er en skapnasjonalist som lengter etter å komme hjem. 

Lenke til kommentar

Hva med de som sitter i Norge og bruker fritida si på å syte over andres deltagelse i et internetforum?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med de som sitter i Norge og bruker fritida si på å syte over andres deltagelse i et internetforum?

Vi er i det minste i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norge har veldig gode relasjoner med de fleste land i verden. Folk er fritt til å bevege seg innenfor EU. Vårt pass er rangert helt i toppen av rankings. Det vil si at du som nordmann har utrolig stor frihet til å reise til hva enn land du ønsker om du synes det landet er bedre.

Du kan reise til land som er skikkelig nasjonalistiske og du kommer i skikkelig trøbbel for å flagge med andre flagg på landet nasjonaldag. 

Personlig så ser jeg ikke problemet med andre flagg på 17. Mai. Det kommer til å være nesten utelukkende norske flagg uansett. Og jeg føler ikke denne nasjonalismen er så viktig. Vi har masse kristne ferier der ingen bryr seg om kristendommen. Er ikke 17. mai grunnlovsdagen? Feire vår grunnlov, feire uavhengighet? Hvorfor kan norges grunnlov og uavhengighet kun feires av nordmenn?

Har folk tenkt på at et land ikke kan bli uavhengig alene? Om andre land ikke hadde anerkjent Norge som Norge, så hadde vi fortsatt vært Sverige.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke støtet eller såret på noe som helst måte av et annet flagg. Men hvorfor vise et annet flagg som representerer et annet land som har annen grunnlov enn hva vi har? *Om jeg veiver et flagg som tilhører et land som har seksuell lavalder på 13 år, så syntes ikke jeg det er passende.

Så det er greit med andre lands flagg om du synes lovene til det landet er ok?

Så tysk flagg ville vært ok?

• Liker 2
Lenke til kommentar

17 Mai er vel sett på som 2 ting, en festdag for mange, og en nasjonalistisk dag for et mindre antall.

Personlig syns jeg begge får gjøre hva faen de vil egentlig, men hvis man blir krenket av et annet flagg, da får man bli krenket da og gå å grin en eller annen plass.

Det at mange kun lever for å finne noe å syte over, er strengt tatt den enkeltes sitt problem 100%.

I en drømmeverden burde folk heller være stolte av at Norge som land faktisk eksisterer og stå sammen, uansett hvilket flagg man ønsker å feire dagen med.

Det er nemlig mange år i historien hvor vi var styrt av alt fra Svensker til Tyskere til Dansker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det er greit med andre lands flagg om du synes lovene til det landet er ok?

Så tysk flagg ville vært ok?

nei, jeg spissformulerte det. Ser ikke noen grunn at andre skal vifte med med et flagg som representerer en annen grunnlov,  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...