Gå til innhold

Er det greit å gå med andre land sine flagg i 17. mai-toget?


  

110 stemmer

  1. 1. Greit å gå med andre flagg enn det norske i toget?

    • Ja, det er viktig å vise at vi er et multikulturelt og mangfoldig samfunn
      33
    • Nei, 17. mai feirer vi Norge
      77


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Forøvrig eneste jeg så etter å ha fulgt Borgertoget, som hadde avvik fra det Norske flagget, så noe stort problem var det ikke tenk.

Di hælvetes lappan ... nu igjæn!!

 

Er vel ikke være en utlendinger som sitter i utlandet og syter i norske diskusjonsgrupper.

 

Som en kar sa på 80 tallet, han hadde ingenting imot utlendinger så lenge de var på togreise i utlandet.

Lenke til kommentar

Er vel ikke være en utlendinger som sitter i utlandet og syter i norske diskusjonsgrupper.

 

Jeg har minst like store vansker med å skille mellom nordmenn og utlendinger, som dere andre har i å skille mellom samer og nordmenn (medmindre de har på seg bunad/samedrakt og vifter med flagg), så den er litt vanskelig å svare på.

 

Dog du kan godt kalle meg utlending om du vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Noen som observerte et og annet fremmedlandske flag i toget i dag da? VRkatten? :)

 

Folk hadde vel vett nok til å la de andre flaggene bli værende hjemme. :)

 

Så dere tok ikke med NS flagg da :p

Lenke til kommentar

Gratulerer med dagen!

 

Forøvrig eneste jeg så etter å ha fulgt Borgertoget, som hadde avvik fra det Norske flagget, så noe stort problem var det ikke tenk.

 

 

Jeg så et dansk flagg i dag i Trondheim, men det ble ikke vaiet med og hun som hadde det hadde et norsk flagg også. 

Skal nevnes at hun ikke gikk i toget men stod og så på. 

 

Men nå er jo danskene i Trondheim kjent for å mangle basic kunnskap om norsk kultur, bare husk Nicklas Bendtner saken i fjor :p

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

 

 

Men det forekommer, så hvorfor syter vi sånn når "vi" åpenbart gjør det samme?

Vi gjør overhodet ikke det samme. Det er nettopp det som er poenget. Å feire andre lands nasjonaldag med norsk flagg er bare noe ikke vi (eller noen andre når de er i utlandet - f.eks. engelskmenn når de er i Spania eller tyskere når de er i Sverige) gjør. Jeg kjenner meg heller ikke igjen at det skal være snakk om syting. Mange reagerer. Helt klart. Og forståelig nok. Men syter? Nei, det gjør de ikke.

Jo det gjør Nordmenn i USA, som vist. Det er helt normalt i deler av USA hvor det er mange innvandrere fra Norge. Har du vært der nede 4 juli?

Nå er det ikke så mange innvandrere fra Norge i USA i våre dager. Det var det derimot for 70 år siden, men de aller fleste av disse er døde i dag. Etterkommerne deres er amerikanere, snakker bare engelsk og har så godt som null reell tilknytning til Norge.
Etterkommerne er stolte av deres identitet som norsk amerikanere og feirer dette hver 4th July flere steder i usa. De er stolte av deres forfedrene som ble spesielle amerikanere og startet på ny inet fremmed land og skapte et fargerikt land. Denne blanding av kulturer feires. Det promoterer god integrering Npr en tillater kjærlighet for begge land/kulturene. Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...