Gå til innhold

Er det greit å gå med andre land sine flagg i 17. mai-toget?

110 stemmer

1. 1. Greit å gå med andre flagg enn det norske i toget?

• Ja, det er viktig å vise at vi er et multikulturelt og mangfoldig samfunn
      33
    • Nei, 17. mai feirer vi Norge
      77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det besvarer ikke spørsmålet.

Nei. Men hva hadde du forventet? Du spør meg om hvem det er som avgjør om det er verdt å snakke om. Du må jo være enig i at på et eller annet tidspunkt så stopper det å gi mening å prate om tilknytningen en har til et annet land?

Nei, igrunnen må jeg vel ikke være enig i det. Tross alt man kan til og med snakke om slikt etter at det nevnte landet har sluttet å eksistere.

Lenke til kommentar
Nei, igrunnen må jeg vel ikke være enig i det. Tross alt man kan til og med snakke om slikt etter at det nevnte landet har sluttet å eksistere.

Whatever. Hvis du mener det gir mening å snakke om deg selv som kineser, bare fordi du har en kinesisk slektning noen par hundre år tilbake, så be my guest.

Lenke til kommentar

Whatever. Hvis du mener det gir mening å snakke om deg selv som kineser, bare fordi du har en kinesisk slektning noen par hundre år tilbake, så be my guest.

Spørsmålet var vel meningen med "reell tilknytning", ikke "nasjonalitet" som er ett annet difust (meningsløst) begrep. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Spørsmålet var vel meningen med "reell tilknytning", ikke "nasjonalitet" som er ett annet difust begrep.

Greit. Hvis du mener at du har en tilknytning til Kina som det gir mening å snakke om, bare fordi du har en slektning derfra noen par hundre år tilbake, så be my guest, da.

Lenke til kommentar

Spørsmålet var vel meningen med "reell tilknytning", ikke "nasjonalitet" som er ett annet difust begrep.

Greit. Hvis du mener at du har en tilknytning til Kina som det gir mening å snakke om, bare fordi du har en slektning derfra noen par hundre år tilbake, så be my guest, da.

OK, så det er med andre ord opp til hver enkelt å avgjøre hvorvidt h*n har tilknytning til sted X.

Fullstendig subjektivt med andre ord. OK, avklart.

Lenke til kommentar
OK, så det er med andre ord opp til hver enkelt å avgjøre hvorvidt h*n har tilknytning til sted X.

Jeg har ikke skrevet at det er opp til hver enkelt å avgjøre hvorvidt det gir mening å prate om ens tilknytning.

Det er noe du trekker ut av det jeg skriver helt på egen hånd og noe du må stå for selv.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke skrevet at det er opp til hver enkelt å avgjøre hvorvidt det gir mening å prate om ens tilknytning.

Beklager om jeg misforsto deg. Det er opp til hvem da?
Lenke til kommentar
Kommer vel an på sammenhengen ... om du snakker med en kineser du nettopp har møtt kunne dette selvsagt være verdt å snakke om.

Som i "Hei, du. Jeg har en slektning som kom Kina for 500 år siden!" mener du? Ja, du får nok en venn for livet.

Endret av fivebigcities
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...