Gå til innhold

Er det greit å gå med andre land sine flagg i 17. mai-toget?

110 stemmer

1. 1. Greit å gå med andre flagg enn det norske i toget?

• Ja, det er viktig å vise at vi er et multikulturelt og mangfoldig samfunn
      33
    • Nei, 17. mai feirer vi Norge
      77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om noen gjør det er det vel ikke akkurat vanlig praksis blant innvandrere. 
Mener det bare er litt kleint å gjøre det, blir som å komme i bryllup med badebukse, folk vil tenke "hva faen er det han der driver på med da?"  

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hva om folk mener."hei jeg er fra x land og ønsker å feire norges nasjonaldag". Altså de ønsker å vise at x land de er fra er med og feirer Norge. Det er ikke noe problem når utlendinger kommer og spiller i korps, sekkepipe ol. Men tror du skottene, franskmenn osv kommer for å promotere egne land? Nei de vil bare feire nasjonaldagen selv om de ikke er norske.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet, hadde det vært greit med et Kongolesisk eller Nauruesisk flagg på 17. mai? Sånn siden de også har nasjonaldag på den datoen, og jo dermed "ikke" har 364 andre dager å feire på

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært i et hvilket som helst land på deres nasjonaldag, så hadde jeg nok helst gått uten flagg, men hvis jeg absolutt skulle vifte med et flagg, så hadde det selvsagt vært landets eget på deres nasjonaldag! Det er jo bare normal høflighet. Det har ingenting med rasisme å gjøre.

Når utlendinger går med sitt eget flagg, så er det nok fordi de tror det er en flaggfest eller noe sånt. Vi kan ikke klandre dem når ingen tør å fortelle dem at det er Norges grunnlovsdag vi feirer (hvor man bruker Norske flagg), og ikke solsnu, fineværet, eller noe sånt...

• Liker 8
Lenke til kommentar

Hvor stort problem er dette for folk, da? Er det virkelig noen som blir provosert av å se at en promille av flaggene i toget ikke er norske? Burde slikt være straffbart, så de som går med flagg fra Etiopia blir dratt ut av toget og arrestert?

Jeg forstår ikke problemet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Burde slikt være straffbart, så de som går med flagg fra Etiopia blir dratt ut av toget og arrestert?

Heldigvis finnes det en mellomting. Det går an å spørre om de vil ha et norsk flagg.

Jeg ringer ikke politiet hvis en bekjent promper hele tiden i mitt bursdagselskap, jeg ber ham bare slutte.

Men gjør han ikke ikke det, så får han bare holde på da, men det er jo ikke spesielt høflig...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Heldigvis finnes det en mellomting. Det går an å spørre om de vil ha et norsk flagg.

Jeg ringer ikke politiet hvis en bekjent promper hele tiden i mitt bursdagselskap, jeg ber ham bare slutte.

Men gjør han ikke ikke det, så får han bare holde på da, men det er jo ikke spesielt høflig...

Men da antar du at det er galt å ha et annet flagg enn det norske på 17. mai. Det er det diskusjonen handler om. Er det riktig eller galt?

Lenke til kommentar

Men da antar du at det er galt å ha et annet flagg enn det norske på 17. mai. Det er det diskusjonen handler om. Er det riktig eller galt?

Begynn å lese hele tråden før du skriver noe. Det du etterlyser står tydelig i innlegg #11

Lenke til kommentar

Snakker om tempest in a teapot. 

Beklager, storm i vannglass heter det. 

Håper ingen her følte at jeg prompa i bursdagsselskapet nå..

Er forresten ny sport at nordmenn stjeler norske flagg og offentlig brenner dem. Har skjedd.

Lenke til kommentar

Begynn å lese hele tråden før du skriver noe. Det du etterlyser står tydelig i innlegg #11

Det eneste du sier at det er vanlig høflighet å ikke vifte andre lands flagg, men du gir ingen begrunnelse for dette. Du mener bare det er galt, fordi det er slik det er etter det du har skrevet nå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...