Gå til innhold

Oculus' nye VR-prototype har skjerm som beveger seg frem og tilbake for å beholde fokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sleng på innebygd trådløst sammen med disse forbedringene til generasjon 2 og jeg er i himmelen!

 

Er også spent hva de andre produsentene jobber med til neste generasjon. Særlig Valve som visstnok utvikler VR teknologi side om side med spillene sine om vi skal tro Nintendo kommentaren til Gabe Newell. Vi vet også at de jobber med 3 større VR spill. Facebook har også gått over fra å produsere mange små polerte VR spill til noen få større titler.

 

Det betyr at vi får et skikkelig løft på hardwarefronten til generasjon 2 pluss blockbuster spill klar ved lansering. Så alt skulle ligge til rette for at VR tar skikkelig av om et par år når alt er ferdigutviklet :)

 

Gleder meg helt sykt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del har jeg et prinsipp om at VR bør bli like universelt utviklet som skjermer. Det er totalt uaktuelt å kjøpe noe med eller som fronter et begrenset økosystem av spill. VR spill bør kunne spilles på alle briller, og alle briller bør kunne spille alle VR spill.

Lenke til kommentar

For min del har jeg et prinsipp om at VR bør bli like universelt utviklet som skjermer. Det er totalt uaktuelt å kjøpe noe med eller som fronter et begrenset økosystem av spill. VR spill bør kunne spilles på alle briller, og alle briller bør kunne spille alle VR spill.

 

SteamVR er ment som en universal platform og har allerede mange forskjellige briller under kappen (Samsung Odyssey, Microsoft AR, Vive, Oculus osv) - Men det er opp til utviklere å lage støtte, heldigvis blir det bredere og bredre støtte i nyere spill :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del har jeg et prinsipp om at VR bør bli like universelt utviklet som skjermer. Det er totalt uaktuelt å kjøpe noe med eller som fronter et begrenset økosystem av spill. VR spill bør kunne spilles på alle briller, og alle briller bør kunne spille alle VR spill.

 

Og at ikke engang spill er universielt falmer ikke troen din?

Lenke til kommentar

 

For min del har jeg et prinsipp om at VR bør bli like universelt utviklet som skjermer. Det er totalt uaktuelt å kjøpe noe med eller som fronter et begrenset økosystem av spill. VR spill bør kunne spilles på alle briller, og alle briller bør kunne spille alle VR spill.

Og at ikke engang spill er universielt falmer ikke troen din?

 

To feil gjør ikke en riktig. VR er maskinvare og bør være like universelt som skjermer, mus, yoystick, ratt, pedaler, gamepads osv. Litt forskjellig funksjonalitet, men i bunnen og grunnen fungerer de likt og om hverandre. Man har ikke spill for hver av disse enhetene heller. Det kan sammenlignes med at Nvidia og AMD begynte med sine respektive spillbutikker knyttet til deres G og free-sync løsninger, med eksklusive spill til den ene eller andre. Hadde du syntes det var greit?

 

Dette er noe blårussen har kokt i hop.

 

De bør lage maskinvare, så kan spillutviklere implementere støtte i spillene vi kjøper andre steder.

Lenke til kommentar

 

For min del har jeg et prinsipp om at VR bør bli like universelt utviklet som skjermer. Det er totalt uaktuelt å kjøpe noe med eller som fronter et begrenset økosystem av spill. VR spill bør kunne spilles på alle briller, og alle briller bør kunne spille alle VR spill.

SteamVR er ment som en universal platform og har allerede mange forskjellige briller under kappen (Samsung Odyssey, Microsoft AR, Vive, Oculus osv) - Men det er opp til utviklere å lage støtte, heldigvis blir det bredere og bredre støtte i nyere spill :)

 

Ja, og så har vi OSVR. Og det er bra at noen drar den veien. Men realiteten er fremdeles at de har veldig fokus på egen store og mange titler låses da også til kun en produsent.

 

Det heter forøvrig Microsoft MR ;) Mixed Reality er ikke det samme som Agumentet Reality. Men husk at det kan være en begrepsforvirring med tanke på at Mixed Reality kan bety to ting som ligger hverandre relativt nært. Så var det sagt før vi får den diskusjonen igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...