Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ny dame, gamle venner... Ting forandres

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann på 25 år.

Jeg har hatt et veldig godt forhold til vennene mine det siste året. Vi har bygd skikkelig gode relasjoner.

Vi har dratt ut sammen, endt opp på nachspiel og delt seng / sofa på en koslig (nokså heterofil) måte.

Nå har det sneket seg inn ei ny jente i denne gjengen og vi fant VIRKELIG tonen, så vi har gått inn i et forhold nå.

Men nå vil jeg ikke lenger dele seng eller ende opp på alskens nachspiel med kompiser.

Jeg vil bare sove med henne nå fordi vi har så svært begrenset tid ellers.

I helga ville en kompis ligge i senga mi der jeg og dama skulle ligge (vi har aldri tenkt å ha noe trekant her, bare snakke og chille sånn som vi pleier). Men jeg sa at det ikke var greit - han får sove på sofaen.

Og det tenker jeg er annerledes enn alt som har vært før i vår nesten hippie-tilværelse full av åpenhet og broderlig kjærlighet.

Bør jeg være like generøs og åpen person som jeg har vært, eller sette ned foten og kanskje vise dama at jeg tar styringen slik at vi får tilbringt kvalitetstiden vi trenger nå i starten?

Jeg er redd jeg kan feile på begge punkter og miste venner, og at dama egentlig ble sammen med meg fordi jeg var så inkluderende mot alle før. Jeg tror og håper at vennene mine forstår, da...

Anonymous poster hash: 58add...030
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår de ikke det så er de ikke venner som er verdt å ta vare på, alle vet jo å gi nyforelskede jævler ekstra tid for seg selv i begynnelsen spesielt. Hva skal du gjøre liksom, dele dama di med kompisene dine i frykt for at de skal synes du er ukul? Er helt normalt å være eiersjuk og ikke ville at kompisen din skal ligge ved dama di i en seng, er unødvendig og hva så om noen reagerer? Har ikke du lov til å forandre deg og bli voksen heller?

Ikke tvihold på det som var. Tenk fremover. Venner kommer og går de også faktisk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

At kameratar søv i same seng som deg og dama høyrest ganske spesielt ut. Dersom festaktivitetane held seg på eit nivå der dette tidvis hadde vore aktuelt ville eg heller sendt kameraten til ein sofa. For dei fleste avtar denne type aktivitetar naturleg med alderen, så det blir kanskje ikkje noko problem.

Eg tvilar på at kameratane ser på det som noko stort problem at du og dama ikkje vil dele senga med dei. Dersom forholdet mellom det og kameratane er så god, så ser eg ikkje at dette skal by på spesielt store problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...