Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva slags diagnose kan dette være?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått diagnose, men lurer på hva dere tenker, siden det er lett for selv eksperter å gjøre feil.

Jeg tenker mange forskjellige ting om omverdenen. Det er ting jeg kan suges inn i, og det kan gi mye angst, eller en rusfølelse. Medisiner mot psykose demper dette tankekjøret, og jeg velger å bruke det fordi jeg syns det er best. Jeg er usikker på hva som hadde skjedd i dag, om jeg sluttet og det gikk lang tid. Tankene går på andre mennesker og liksom "det som skjer". Men i handling så er jeg ikke impulsiv, og jeg tror jeg virker følelsesløs på andre.

Dette er liksom "hovedtingen".

Anonymous poster hash: 1890b...937

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vell strengt tatt noe innenfor psykiatrien? 

Høres ut som vanskelige symptomer du beskriver, men du hinter i allefall i retning sosiopati? Særlig med tanke på det du sier med følelsesløshet på andre. Du sier samtidig at du tenker mye forskjellig om omverdenen. Du nevner ikke hva du mener konkret, og hva du tenker. Likevel, kan man tenke på schizofreni av en art, om dette dreier seg om vrangforestillinger?

Lenke til kommentar

Trenger det med å virke følelsesløs ha noe med sosiopati å gjøre? Jeg er ikke følelsesløs, det er et tungt liv, og kan få mye angst selv om medisinen gjør meg mer stabil.

Det jeg tenker på er hvem jeg er, andres meninger og intensjoner.

Anonymous poster hash: 1890b...937

Lenke til kommentar

Hva med andres meninger og intensjoner? Hva er det du egentlig spør om her? For du vil ALDRI være helt klar over alle sine meninger og intensjoner uansett hvor hardt du prøver. Best å gi mer faen i hva andre mener, og gjøre det beste ut av ditt liv og være den beste versjonen av deg selv du kan være - ikke for dem og hva de syns, men deg selv.

Lenke til kommentar

Hen vil heller at vi ikke-psykiatere skal "sette diagnose" enn å tro på psykiateren sin.

Forrige gang jeg så på symptomlister fant jeg ut at jeg har både borderline, hisrionic personality disorder, ADHD og kreft.  :wee:

Det er en grunn til at det er leger som bør sette diagnosene, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husker ikke hva den diagnosen heter, men går igjen her ofte, kjennetegnes med Anonymprofil, skriver det samme flere ganger i uka, noen ganger flere ganger om dagen, driter egentlig i hva andre mener, spør igjen og igjen om det samme.

Nå er ikke jeg fastlege, men mulig det finnes en betegnelse på 3 bokstaver på folk som kaster bort tida til andre med vas.

VAS er mye mulig forkortelsen er.

Endret av fo2re
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...