Potetflak er godt. Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 (endret) Ser den får ekstrem bra omtale på lyd&bilde,tek.no samt utenlanske nettsider. (koster akkurat nå 40k)Noen som har kjøpt og kan dele synspunkter?Har en 4 år gammel Samsung LED tv nå og kjøper gjerne Samsung igjen.Noen som vet ....i motsetning til Sony....om 4k,HDR osv støttes på ALLE HDMI utganger på denne tvn? Endret 6. mai 2018 av Potetflak er godt. Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 75" er det bare å styre langt unda ivertfall .... 2 brukere på AVForums som rapporterer grå letterbars... Med en video som viser herligheten i action... https://youtu.be/h7wQgKE6l-4 Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 6. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2018 Vil alltid være noen som får mandags tv osvDerfor kjøper jeg tv hos feks Elkjøp der den kan byttes inn å få pengene igjen hvis ikke fornøyd.Uansett så blir 75` for stort i min lille stue og også helt unødvendig. 1 Lenke til kommentar
P-okken Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Har du råd så tror jeg Q9FN er av det bedre du får. Jeg skal ha den selv, men venter til den går ned endel mot black friday eller nyårer. 1 Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 6. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2018 (endret) Har du råd så tror jeg Q9FN er av det bedre du får. Jeg skal ha den selv, men venter til den går ned endel mot black friday eller nyårer. Ja jeg kjøper ikke tv nå men venter til høsten og regner med at prisen da er under 30k. Tror denne tvn passer mitt bruk perfekt men håper det er som med LG B7 at alle HDMI kontakter støtter 4K,HDR osv 100% At input lag på denne tv er veldig lav er også et stort plus....på min næværende Samsung så er verdien 38ms (game mode) og det er alt for mye i online skytespill og det merkes. Men er ingen hardcore gamer så fungerer greit nok Endret 6. mai 2018 av Potetflak er godt. Lenke til kommentar
samco Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 65" Q9 har ikke samme problemet kun 75" i 2018 serien. Beste lcd tvn så langt et fornuftig kjøp. Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 22. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2018 Ser ut som det har dukket opp et problem med nye Samsung topp modell.Vet ikke hvor mye det betyr for en som ikke er så teknisk når det gjelder HDR og kalibrering osvEksperter ser ofte/tenker på ting som andre ikke bryr seg om men i dette tilfellet så vet jeg ikke.https://www.youtube.com/watch?v=JvgQi2Gbqec Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Ser ut som det har dukket opp et problem med nye Samsung topp modell. Vet ikke hvor mye det betyr for en som ikke er så teknisk når det gjelder HDR og kalibrering osv Eksperter ser ofte/tenker på ting som andre ikke bryr seg om men i dette tilfellet så vet jeg ikke. https://www.youtube.com/watch?v=JvgQi2Gbqec I praksis vil bildet på Q9FN i HDR-modus være lysere enn den skal være, og oppleves som om den har bedre kontrast enn den faktisk har. For de aller fleste vil dette bety at bildet vil "se bedre ut", men bildet vil ikke være riktig. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Virker som samsungen holder bra følge med C8 Lg oled tv om man sitter rett på Q9 i følge siste videoen til Hdtv test. Lenke til kommentar
GA Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Hei! Jeg har nå hatt TVen i ca 1 måned, og er foreløpig strålende fornøyd. Veldig god bildekvalitet som standard(film modus), og veldig naturtro med litt justering. Det er virkelig god lysstyrke, som fungerer veldig godt i min lyse stue på dagtid, og samtidig veldig godt svartnivå til film(nesten OLED kvalitet, må virkelig studere bildet for å oppdage at det ikke er 100% svart). Jeg har ikke oppdaget noe clouding eller grå barer på mitt panel. Et par småting som irriterer er det allikevel: OneRemote "glemmer" noen ganger hva slags hjemmekinosystem den skal styre og man må resette og legge til på nytt. Dersom man bruker PLEX, så klarer ikke den(antakelig appen sin skyld) å håndtere SRT filer uten transcoding(fungerte på min 2012 8 Serie). Den er også mye tykkere enn EdgeLED, og utformet på en måte som gjør at selv med "No Gap Wallmount" så er den ikke helt kliss inntil veggen. Totalt sett en virkelig god TV, og siden det fulgte med et Hjemmekinoanlegg jeg fikk solgt for 8k og 12 000 Eurobonus poeng så synes jeg til og med den var verdt prisen :-) Lenke til kommentar
Atle F Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Hei! Har akkurat kjøpt tven i 65" og kan ikke helt enda si at jeg er fornøyd. Må nok kalibrere den noe mer, har nemlig fulgt oppskriften til Tek.no men ikke helt perfekt enda. Men ser potensialet i tven Det jeg sliter mest med nå og som jeg håper noen har et godt svar på og løsning er bildeoppsettet til tv-appene som f.eks. Netflix. Der er jeg ikke fornøyd. Der dimmer bilde seg hver gang teksten kommer nederst i bildet (når folk snakker altså) og det blir slitsomt å se på. Noen andre som har opplevd dette? Når det gjelder bildeoppsettet til tv-appene så får jeg ikke opp samme bildemeny i ekspertmodus som jeg gjør når jeg ser på tv-kanaler fra tuner. Der får jeg nemlig kalibrert slik Tek.no anbefaler. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Kanskje velge tekst i halvgjennomsiktlig/grå i stedet for hvit vil hjelpe på Netflix? Lenke til kommentar
samco Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Aggressiv dimming på Q9 omtaler har skrevet om fenomenet. Endel bilde detaljer forsvinner spesielt i sort bakgrunn med opplyste små detaljer som en stjerne himmel på Star Wars. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Hei! Har kjøpt denne tven, men lurer på om jeg har fått et mandags-eksemplar (eller om LCD ikke har kommet så langt som anmeldelsene skal ha det til) Opplever at det er mye dirty screen effect. Jeg ser det veldig tydelig mot lyse bakgrunner, men også mot sportssendinger, feks panorering i fotball (vm-kamper). Når skjermen er av er det et stort felt på midten på 20-30cm som i visse lys ser "oljete" ut, men ser ikke så mye til dette når tven er på. Noen andre som opplever det samme? Vurderer å levere denne tilbake, men lurer også på om jeg har vært uheldig her eller ikke... EDIT: Dette er 65" som skal ha minst problemer jf. kommentarer over. Endret 2. juli 2018 av Zeorsd Lenke til kommentar
Vegard O Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Hei! Du er sikker på at du har tatt av den syltynne plastskjermen som ligger over? Dumt spørsmål, men har lest at folk er misfornøyd med TV helt til de fant ut at de overså den. Om det er slik på Samsung vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
GA Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Hei! Har kjøpt denne tven, men lurer på om jeg har fått et mandags-eksemplar (eller om LCD ikke har kommet så langt som anmeldelsene skal ha det til) Opplever at det er mye dirty screen effect. Jeg ser det veldig tydelig mot lyse bakgrunner, men også mot sportssendinger, feks panorering i fotball (vm-kamper). Når skjermen er av er det et stort felt på midten på 20-30cm som i visse lys ser "oljete" ut, men ser ikke så mye til dette når tven er på. Noen andre som opplever det samme? Vurderer å levere denne tilbake, men lurer også på om jeg har vært uheldig her eller ikke... EDIT: Dette er 65" som skal ha minst problemer jf. kommentarer over. Hei. Jeg har selv 65" og ser mye fotball VM på den, og det er ikke noe "dirty screen effect" for meg(i motsetning til tidligere TVer jeg har hatt). Før du returnerer, prøv å slå motion innstillingene av(inkludert LED motion). Hjelper dette på problemet? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Kort fortalt er Samsung Q9FN den beste TVen i noen få scenarior: - Du har massevis av lysinnslipp gjennom vinduer pekende rett inn mot TVen. - Du planlegger å utnytte deg av FreeSync-muligheten den vil få, for Xbox One S og X (merk: ikke bekreftet at fungerer bra enda). Ellers har den en god del svakheter, slik som er blitt rapportert i tråden. Mange mandagseksemplarer med dirty screen effect, unaturlig dimming i visse scener, black crush der små lyspunkter forsvinner fra skjermmaterialet, feil lysstyrke i forhold til signalet som blir gitt, dårlig innsynsvinkel osv. Når det kommer til ren bildekvalitet, klarer ikke Samsung Q9FN å stille opp mot LG C8 og de nye generasjonene OLED. Spesielt i rom der en selv kan styre lysinnslipp med sorte gardiner eller tilsvarende, gir OLED en real knockout. Endret 2. juli 2018 av Agentspoon Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Takk for forslag begge to! Du er sikker på at du har tatt av den syltynne plastskjermen som ligger over? Dumt spørsmål, men har lest at folk er misfornøyd med TV helt til de fant ut at de overså den. Om det er slik på Samsung vet jeg ikke.. Jeg tror ikke det er det, tok av plastfilmen som har noen kraftige kanter. Med mindre det er ytterliger en film under tror jeg ikke det er dette som er grunnen Hei. Jeg har selv 65" og ser mye fotball VM på den, og det er ikke noe "dirty screen effect" for meg(i motsetning til tidligere TVer jeg har hatt). Før du returnerer, prøv å slå motion innstillingene av(inkludert LED motion). Hjelper dette på problemet? Hadde av motioninnstillingene, men sjekka også eco-menyen og skrudde av funksjonene der. Det er mulig dette hjalp noe, og DSE er ikke spesielt ille mot hvite bakgrunner, men jeg ser fortsatt noe i fotballkamper, som gjør at jeg enda vurderer å levere den tilbake. Jeg er også fortsatt bekmret for det lyse/skjoldete feltet i midten. Man kan nesten ikke se det når tven er på, men i visse lys når skjermen er sort kommer dette fram. Ingen andre som har sett noe sånt? Lenke til kommentar
GA Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Kort fortalt er Samsung Q9FN den beste TVen i noen få scenarior: - Du har massevis av lysinnslipp gjennom vinduer pekende rett inn mot TVen. - Du planlegger å utnytte deg av FreeSync-muligheten den vil få, for Xbox One S og X (merk: ikke bekreftet at fungerer bra enda). Ellers har den en god del svakheter, slik som er blitt rapportert i tråden. Mange mandagseksemplarer med dirty screen effect, unaturlig dimming i visse scener, black crush der små lyspunkter forsvinner fra skjermmaterialet, feil lysstyrke i forhold til signalet som blir gitt, dårlig innsynsvinkel osv. Når det kommer til ren bildekvalitet, klarer ikke Samsung Q9FN å stille opp mot LG C8 og de nye generasjonene OLED. Spesielt i rom der en selv kan styre lysinnslipp med sorte gardiner eller tilsvarende, gir OLED en real knockout. Her må jeg si meg uenig. Jeg testet Q9FN direkte opp mot LG C8, og jeg mener den totalt sett har bedre bildekvalitet(derav kjøp). Merk at det ikke er testet i et bekmørkt rom, men i en stue med både utvendige persienner og innvendige lamellgardiner så det er ikke direkte sollys heller akkurat. At Q9FN har bedre lysstyrke, og mer trykk i HDR materiell grunnet dette er ganske åpenbart. Samme med at C8 har noe bedre kontroll på sort, men her er forskjellen langt mindre enn den tidligere var på LCD vs OLED. Black crush kan forekomme, men det er kun i særdeles spesielle scener(Star Wars tekst scenen for eksempel) om man har justert TVen korrekt. Farge gjengivelsen er også mer imponerende, og den håndterer panorering meget godt. Dirty Screen effect er selvfølgelig utrolig plagsomt(blitt allergisk mot dette etter å ha hatt en TV med dette problemet i 4 år), men personlig har jeg ikke sett dette på de 2 jeg har testet. Hadde jeg fått et panel med dette, så hadde den umiddelbart blitt returnert. Det samme gjelder unaturlig dimming, ikke lagt merke til i noen sammenhenger. Samboer og venner som ikke er så interessert mente at det var klar knockout til Samsung over LG, og når Smart TV funksjonaliteten også var så mye bedre så ble valget enkelt. Lenke til kommentar
GA Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Takk for forslag begge to! Jeg tror ikke det er det, tok av plastfilmen som har noen kraftige kanter. Med mindre det er ytterliger en film under tror jeg ikke det er dette som er grunnen Hadde av motioninnstillingene, men sjekka også eco-menyen og skrudde av funksjonene der. Det er mulig dette hjalp noe, og DSE er ikke spesielt ille mot hvite bakgrunner, men jeg ser fortsatt noe i fotballkamper, som gjør at jeg enda vurderer å levere den tilbake. Jeg er også fortsatt bekmret for det lyse/skjoldete feltet i midten. Man kan nesten ikke se det når tven er på, men i visse lys når skjermen er sort kommer dette fram. Ingen andre som har sett noe sånt? Jeg hadde nok returnert den om jeg var deg, jeg testet 2 paneler(rakk ikke å avbestille når 2 butikker fikk den inn samtidig) og ingen av de hadde dette problemet. Hadde en TV med dette problemet selv i flere år, og man klarer ikke å slutte å legge merke til det når man først har sett det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå