lappå Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Mopeder skal gå i 45km/h men regnes det som trimming vis du går i 60? Eller lettere sakt hva er max hastighet før det regnes som trimming? Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 (endret) Max hastighet er 45km/t. https://www.tryggtrafikk.no/mc-moped/moped/lover-og-regler-moped/ Gå heller for lett mc hvis du vil ha noe raskere. Endret 6. mai 2018 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Hvis mopeden orginalt går 60km/t slik som litt eldre mopeder som Tempo Corvette er det ikke regnet som trimming.. Men man kan likevell bli bøtelagt om man kjører over 45Km/t med en moped rent juridisk tror jeg, men har aldri hørt om at det blir praktisert her til lands... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Nei, du blir ikke bøtelagt for å kjøre over 45km/t med en pre-EU-moped. Det er noe noen tullebukekr har ressonert seg fram til ut i fra at man bare kan kjøre 80km/t med tilhenger. De de ikke skjønner er at en tilhenger ikke er et kjøretøy og har ingen mulighet for egen fremdrift. Det er et redskap. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Jepp, det er jo ikke sånn at en må stå på bremsa i unnabakke sånn at mopeden ikke skal rulle over 45km/t Er det tvil skal mopeden måles på tralle. MEN! Kommer du dundrende i 60 opp en bakke hvor politiet står stiller du dog litt dårligere Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Jepp, det er jo ikke sånn at en må stå på bremsa i unnabakke sånn at mopeden ikke skal rulle over 45km/t Er det tvil skal mopeden måles på tralle. MEN! Kommer du dundrende i 60 opp en bakke hvor politiet står stiller du dog litt dårligere Hvorfor skulle det være verre om man kommer i oppoverbakke i 60km/t om mopeden er helt orginal og lovelig? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Jepp, det er jo ikke sånn at en må stå på bremsa i unnabakke sånn at mopeden ikke skal rulle over 45km/t Er det tvil skal mopeden måles på tralle. MEN! Kommer du dundrende i 60 opp en bakke hvor politiet står stiller du dog litt dårligere Hvorfor skulle det være verre om man kommer i oppoverbakke i 60km/t om mopeden er helt orginal og lovelig? Velg én: (Oppoverbakke i 60km/t) (helt original og lovlig) (Gammel TSX, Tempo etc..) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Mopeden skal ha en konstruktiv hastighet på maks 45 eller 50km/t i en viss helning (husker ikke vinkelen/gradene). Pluss en feilmargin som jeg heller ikke husker. Det er uansett helt spesifikke regler som tar hensyn til bakke etc. Når man da tar denne grensen, legger til feilmarginen og til slutt misvisningen på speedometeret så har man fort en moped (pre-EU) som går 60km/t eller mer etter speedometeret. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 pre eu mopeder skal ikke gå over 60, venner av meg ble tatt på kontroll, men jeg lurte meg unna. De avskiltet alle pre eu mopeder som gikk over 60. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 merk at 60 på speedometeret fort kan bli 54 på tralle. Jeg tror grense pluss feilamrgin er ca. 56kmt på pre-eu-mopeder. Og rundt 51 på post-EU-mopeder. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 merk at 60 på speedometeret fort kan bli 54 på tralle. Jeg tror grense pluss feilamrgin er ca. 56kmt på pre-eu-mopeder. Og rundt 51 på post-EU-mopeder. nei. grense på pre eu er maks 60 på tralle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå