Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor hjelper røyking mot mumling?

Anbefalte innlegg

Jeg pleide å mumle mye før, er blitt bedre og bedre med årene. Men jeg sltter fortsatt med noen ord osv. Merker at det er umulig å ikke mumle spesielt når det er kaldt ute. Men jeg har faktisk lagt merke til en ting, og det er når jeg går ut i helgene og tar noen røyk, Og når jeg står opp på morningen så klarer jeg å snakke helt vanlig uten å mumle, føler at munnen er liksom varm og det er så lett å snakke høyt og tydelig. Slitter med ingen bokstaver eller whatsever. Hva kan det skyldes? Hva er det i røyken som gjør at munnen beveger seg så fritt dagen etter? Håper at det stoffet finnes i andre ting som ikke er så helseskadelig.

Anonymous poster hash: ff981...138

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg merker ikke det samme når jeg kun drkker. Men jeg vet ikke, kan hende du har rett. Altså det har noe med spyttet å gjøre, ordene kommer så tydelg ut. Veldig uvant for meg. Det skjer kun etter jeg har røyket(det er jeg sikker på) føler at jeg svelger røyk. Og stemmen er mørkere

Anonymous poster hash: 5de81...6a6

Lenke til kommentar

Hehehehe.....

Jaja.

Hvorfor tror du det er røyken som hjelper mot mumling og ikke nikotinet?

Nei jeg er usikker selv. Altså kanskje røyken påvirker lungene som igjen påvirker stemmen, det jeg tror er at lungen er egentlig skadet eter røyken og at det skjer ett eller annet. Nei jeg vet ikke.

Det er derfor jeg postet her på helse forumet i håp om at noen hadde peiling på hva som egentlig skjer.

Anonymous poster hash: ff981...138

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...