OHJohansen Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Magisk på enkelte ting.TEST: Sony KD-65AF8 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Hvorfor testes input lag på en 4k hdr tv med et 1080p signal? hvorfor testes det ikke i game mode? Input lag er jo kun et problem om du spiller, altså game mode. Nå som playstation og Xbox begge leverer 4k signaler så ville det vært langt mer naturlig å teste dette. (Sony a1, samme panel, har også 100+ ms lag i 1080p utenfor game mode, men i game mode, med 4k, har det kun 30ms. Med 1080p i game mode har det 47ms) 4 Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Magisk på enkelte ting. TEST: Sony KD-65AF8 "Android TV har blitt bedre men er fortsatt ikke på nivåa med Tizen osv"... Dette mener jeg dere har skrevet på de siste 5-6 Sony-modellene dere har testet. Men er det ikke også mange fordeler med å ha en ren Google TV? Spesielt med tanke på Google Home funksjonalitet og innebygd chromecast osv? Det er ihvertfall en av sakene jeg ser på når jeg skal kjøpe TV igjen snart. Har en fin 4K TV fra Toshiba nå, men skal supplere med en ny 55'' og da er Sony høyaktuell. Lenke til kommentar
JohnVidar Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Magisk på enkelte ting. TEST: Sony KD-65AF8 "Android TV har blitt bedre men er fortsatt ikke på nivåa med Tizen osv"... Dette mener jeg dere har skrevet på de siste 5-6 Sony-modellene dere har testet. Men er det ikke også mange fordeler med å ha en ren Google TV? Spesielt med tanke på Google Home funksjonalitet og innebygd chromecast osv? Det er ihvertfall en av sakene jeg ser på når jeg skal kjøpe TV igjen snart. Har en fin 4K TV fra Toshiba nå, men skal supplere med en ny 55'' og da er Sony høyaktuell. Jeg har 65OLED873 fra Philips, og er generelt sett fornøyd med Android TV. Der den er underlegen webOS og Tizen på ren ytelse og hastighet i menyene (ting kan gå tregt innimellom) er den overlegen på appfunksjonalitet. Jeg kjører f.eks. Kodi rett i TVen med mulighet for 4K HDR-materiale rett fra ekstern HDD eller via nett fra PCen, Popcorn Time kan installeres via en downloader osv. Hva der angår LED-TVer i 55" som har Android TV, kan jeg anbefale bl.a. 55PUS7303/55PUS7363 (samme TVen, forskjellige føtter) som har Ambilight, P5-bildechip som også er i toppmodellene og knakende gode kontraster. Spillmodus med Ambilight er ren fryd, syns jeg. 2 Lenke til kommentar
Roger Skullestad Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Hvorfor testes input lag på en 4k hdr tv med et 1080p signal? hvorfor testes det ikke i game mode? Input lag er jo kun et problem om du spiller, altså game mode. Nå som playstation og Xbox begge leverer 4k signaler så ville det vært langt mer naturlig å teste dette. (Sony a1, samme panel, har også 100+ ms lag i 1080p utenfor game mode, men i game mode, med 4k, har det kun 30ms. Med 1080p i game mode har det 47ms) Jeg er helt enig med Iki her, hvorfor tester dere ikke 4k signal inn på 4k tvene for input lag ved spilling? Jeg har spillt i 4K i 2 år nå og har håpet at testene skal komme med opplysning om dette. Man kjøper jo ikke en 4K-tv for å sitte å spille i 1080.. å da blir det litt uinteresant å få oppgitt de tallene istedenfor. Det er sikkert noen som ikke er over på 4K ennå, så det ville være flott å da oppgi input lag både ved HD og UHD - og da spesielt i game-mode. Håper det er noe dere kan ta dere tid til i kommende TV-tester da jeg syntes dere gjør en god jobb både i testingen og skriveriet om de 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Hvorfor testes input lag på en 4k hdr tv med et 1080p signal? hvorfor testes det ikke i game mode? Input lag er jo kun et problem om du spiller, altså game mode. Nå som playstation og Xbox begge leverer 4k signaler så ville det vært langt mer naturlig å teste dette. (Sony a1, samme panel, har også 100+ ms lag i 1080p utenfor game mode, men i game mode, med 4k, har det kun 30ms. Med 1080p i game mode har det 47ms) Jeg er helt enig med Iki her, hvorfor tester dere ikke 4k signal inn på 4k tvene for input lag ved spilling? Jeg har spillt i 4K i 2 år nå og har håpet at testene skal komme med opplysning om dette. Man kjøper jo ikke en 4K-tv for å sitte å spille i 1080.. å da blir det litt uinteresant å få oppgitt de tallene istedenfor. Det er sikkert noen som ikke er over på 4K ennå, så det ville være flott å da oppgi input lag både ved HD og UHD - og da spesielt i game-mode. Håper det er noe dere kan ta dere tid til i kommende TV-tester da jeg syntes dere gjør en god jobb både i testingen og skriveriet om de Brukt rtings.com for kilde til mer omfattende testresultater Når det gjelder denne TVen så har den: 47 ms i inputlag i 1080p @ 60Hz + HDR 31 ms i inputlag i 2160p @ 60Hz + HDR Kilde: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/a8f 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Brukt rtings.com for kilde til mer omfattende testresultater Når det gjelder denne TVen så har den: 47 ms i inputlag i 1080p @ 60Hz + HDR 31 ms i inputlag i 2160p @ 60Hz + HDR Kilde: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/a8f Altså bare 9ms tregere enn samsung sin q9fn, ikke 35. Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Magisk på enkelte ting. TEST: Sony KD-65AF8 "Android TV har blitt bedre men er fortsatt ikke på nivåa med Tizen osv"... Dette mener jeg dere har skrevet på de siste 5-6 Sony-modellene dere har testet. Men er det ikke også mange fordeler med å ha en ren Google TV? Spesielt med tanke på Google Home funksjonalitet og innebygd chromecast osv? Det er ihvertfall en av sakene jeg ser på når jeg skal kjøpe TV igjen snart. Har en fin 4K TV fra Toshiba nå, men skal supplere med en ny 55'' og da er Sony høyaktuell. Jeg har 65OLED873 fra Philips, og er generelt sett fornøyd med Android TV. Der den er underlegen webOS og Tizen på ren ytelse og hastighet i menyene (ting kan gå tregt innimellom) er den overlegen på appfunksjonalitet. Jeg kjører f.eks. Kodi rett i TVen med mulighet for 4K HDR-materiale rett fra ekstern HDD eller via nett fra PCen, Popcorn Time kan installeres via en downloader osv. Hva der angår LED-TVer i 55" som har Android TV, kan jeg anbefale bl.a. 55PUS7303/55PUS7363 (samme TVen, forskjellige føtter) som har Ambilight, P5-bildechip som også er i toppmodellene og knakende gode kontraster. Spillmodus med Ambilight er ren fryd, syns jeg. Ja, Philips ville også vært høyaktuelt men da jeg bor i Japan er ikke Philips TV å oppdrive såvidt jeg vet. Men har smart lyssystem fra HUE, så ambilight funksjon kan jeg få via det med lysskinner osv=) Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 (endret) Hvordan er elektronikken blitt i Sony-TV-ene etterhvert? Husker jeg så et digert flatpanel Sony-TV full av bugs/artefakter utstillet hos Elkjøp en gang. Det gjør meg ihvertfall skeptisk til Sony heretter. Endret 6. mai 2018 av G Lenke til kommentar
Iki Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Hvordan er elektronikken blitt i Sony-TV-ene etterhvert? Husker jeg så et digert flatpanel Sony-TV full av bugs/artefakter utstillet hos Elkjøp en gang. Det gjør meg ihvertfall skeptisk til Sony heretter. De har helt grei kvalitet. Som alt annet elektro kan det bli problemer, men de er ikke like utsatt som samsung. Nå har de jo også paneler fra lg, som ofte har veldig god kvalitet. Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Har Sony A1 Oled er stor fornøyd spesielt med bevegelser i bilde ingen av micro stutter i 24hz som Lg sine Oled tvr sliter med selv i 2018. Har mine øyne på AF9 som ryktes ute i høst ved IFA 2018 tider med Sonys nye X1 ultimate prosessor. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 "Android TV har blitt bedre men er fortsatt ikke på nivåa med Tizen osv"... Dette mener jeg dere har skrevet på de siste 5-6 Sony-modellene dere har testet. Men er det ikke også mange fordeler med å ha en ren Google TV? Spesielt med tanke på Google Home funksjonalitet og innebygd chromecast osv? Det er ihvertfall en av sakene jeg ser på når jeg skal kjøpe TV igjen snart. Har en fin 4K TV fra Toshiba nå, men skal supplere med en ny 55'' og da er Sony høyaktuell. Både Tizen og WebOS er ansett som de to beste OSene. Og selv om andre OS som Android TV blir bedre, så blir også de førstnevnte det. Derimot virker det som om gapet blir mindre, noe som er naturlig. Og også skrives i testen. De sier ikke at det ikke er fordeler med Android TV, de sier kun at Tizen og WebOS er bedre. Og grunnene står forklart. Det handler om UI og ytelse for det meste. Spesielt Tizen har vel også hatt mer apps, usikker på situasjonen nå. Slik det er i Norge så er det nok mest penger i å utvikle apps for Tizen hvertfall. Det å ha innebygd funksjonalitet fra Google er fint, men det er og funksjonalitet enhver TV kan få. Og mange bruker ulike bokser til sine TVer. Da er hastighet og bra UI å foretrekke da du kommer raskere inn til hva enn du vil, og du ønsker ikke å bruke TV OSet noe videre uansett. Ellers så vil du finne det meste du ønsker å chromecaste ol i apps i OSene allerede. Eksempelvis ikke poeng i å Chromecaste Netflix eller YouTube om du allerede har app for det. Fortsatt er diverse bokser tilknyttet til TVen noe de fleste gjør. Både fra lokale selskaper som tilbyr innhold og internasjonale aktører som lager mediebokser. Lenke til kommentar
Vegard Kolbeinsen Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Men kan denne egentlig sammenlignes med Samsung når den er såpass mye dyrere? Det er 10k i forskjell mellom de to TVene nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå