Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Avslutning av kjøretøy.

StTropical

Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig å bli avskiltet i natt av Politiet.

Men i følge sedlen som ble lagt i ruta av Politet som følge av avskiltingen ble det ikke krysset av årsak til grunn for avskilting. På blanketten fra Politiet er det ramset opp de ulike grunnlagene med bokser for avduking. Kun reg.nr på kjøretøyet, dato og tjenestenummer på tjenestemann som har avskiltet var skrevet opp. Slik jeg da tolker det er det ikke gyldig og dokumenter riktig avskilting. Er ikke dette da slik at jeg har gyldig grunn til å få utlevert skiltene uten følgende kostander?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ringer til biltilsynet på mandag, får du helt sikkert vite hvorfor kjøretøyet er avskiltet. PKK, ansvarsforsikring og manglende innbetalt årsavgift er de vanligste årsakene. Politiet kan avskilte kjøretøy på grunn av teknisk tilstand og muligens for forhold som er knyttet til eier, men er lite trolig en av disse, siden kjøretøyet sto parkert da det ble avskiltet.

Hvis kjøretøyet ikke skulle hatt skiltene på, er det ikke sånn at politiet kommer tilbake med skiltene fordi det mangler et kryss på en seddel. Det endrer ikke at kjøretøyet skulle vært avskiltet i utgangspunktet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uheldig?  Så da visste du at bilen ikke var godkjent...

Bra politiet tar sånne som deg

Det er sånt som kan skje, er ingen grunn til å være moraliserende her...

«Huff jeg var så uheldig å bli arrestert for det jeg hadde gjort. Jaja det er sånt som kan skje, ingen grunn til å være moraliserende» :p

• Liker 6
Lenke til kommentar

Uheldig?  Så da visste du at bilen ikke var godkjent...

Bra politiet tar sånne som deg

Det er sånt som kan skje, er ingen grunn til å være moraliserende her...

«Huff jeg var så uheldig å bli arrestert for det jeg hadde gjort. Jaja det er sånt som kan skje, ingen grunn til å være moraliserende» :p

Det er ingenting som tyder på at trådstarter har gjort noe straffbart. Avskilting av biler er ofte en indirekte konsekvens av forglemmelser eller anstrengt økonomi. Det må uansett gå an å diskutere et jussrelatert problem uten at moralpolitiet kommer ridende.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...