Gå til innhold

Two out of four ain´t.....

Anbefalte innlegg

Vi lever i en verden der driverse algoritmer avgjør hva vi ser av reklame, hva slags informasjon vi får og desverre også hvilke menneser vi burde møte.... og til tider møter (grøss)

Dette er ikke kun en tilbakemelding, men også et spørsmål til menneskene bak roret / joysticken. Dvs... de som enten skriver eller velger hvilke algoritmer som skal brukes. 

Dette bildet møtte meg når jeg gikk inn på min egen profil.

Med min store sans for pliktetikk (host*kremt) føler jeg at jeg blir nødt til å si noen ord om trådene jeg blir foreslått. Spesielt ettersom det også forklarer overskrifen på tråden.

"Kjøretimer med førerkort"

Nei, jeg hadde ikke førerkort når jeg tok kjøretimer.   (0 poeng)

"Reparere ødelagte Beyerdynamic?"

Ja, det hadde jeg gjerne gjort. Midt i min gate.  (1 poeng)

"Prisanslag på sliping av parkett, bytte av.... "

Nei, dette kan jeg ingening om, og er noe jeg ikke er interessert i. Ring opplysningen og be om å få prate med noen som sliper gulv i ditt nærområde.   (0 poeng)

"Fagbrev som elektriker uten læretid"

Ja, jeg har selv lagt mange meter PR og satt opp alt fra lamper til 3-fas motorer og hjemmeautomasjon. 

(Jeg ville tatt meg litt tid for å lære først, men ja, det man kan, det kan man.  Det burde vært mulig. Det er sånn vi alle gjør det i IT-bransjen.  Jeg har ingen skoletimer i forkant av sertifiseringene. )     (1 poeng) 

Så til mitt spørsmål; bruker dere samme person som har skrevet algoritmene til storm og yr?

Eller plukker serveren deres bare ut 4 vilkårlige tråder?  (det ble kanskje samme greia det.....)

Lager dere den selv, og i så fall, hvordna fungerer den?

post-16425-0-51719000-1525547943_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen spesielt komplisert logikk som ligger bak her. Tror ikke akkurat jeg vinner noen pris for koden :)

De trådene som plukkes ut er: 

• Tråder som det for deg, i følge forumprogramvaren, er uleste svar i
  • Tråder med færre enn 10-15 svar (husker ikke helt konkret verdi)
  • Tråder du ikke allerede har svart i
  • Tråder som har blitt startet relativt nylig (husker ikke helt konkret verdi)
  • Maks to tråder fra samme kategori
  • Ikke tråder som du har krysset vekk med krysset på høyre side
  • Tråder fra kategorier som tråder på den samme siden av "Mine innlegg" ligger på

Det siste kriteriet er det som gjør at det har fått tittelen "Vi tror du kan like dette". Det hentes altså ut ganske nye tråder med få svar fra kategorier som du har skrevet innlegg i. Også mener jeg å huske det er en viss grad av tilfeldighet i hvilke kategorier den henter fra (av de du har svart i)

Formålet er å spre aktiviteten og gi oppmerksomhet til nye tråder som kanskje ikke oppdages om man hele tiden holder seg i "Mine innlegg". Vi ønsker ikke all aktivitet i store tråder.

Det benyttes ingen komplisert analyse av hva du har lest eller hva du har skrevet. Det ses kun på ganske overfladiske verdier. 

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...