AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Mann, 20 ( dømmer man utifra hva jeg skriver her, skulle en trodd jeg var et par år yngre.. )Sliter utrolig med angst over graviditet, til det punktet at det har gått utover sexlivet mitt.Vet mye om prevansjon osv, men mtp. at det ikke er 100%, har jeg avstått fra samleie med kjæresten min.Vet ikke om angsten kommer av at jeg har opplevd problemer med kondomer osv. før, eller at det rett og slett er fordi jeg ikke stoler nok på hun jeg er sammen med nå (?). De første månedene hadde jeg ikke problemer med samleie, men i de senere månedene har jeg fått ekle tanker, mye takket være googling.. ( I know .. ), og at vi har hatt et opp/ned forhold, og jeg er redd for å bli utnyttet med akkurat dette.Eksempel ; hun hadde mensen sist måned ( den 5. ), vi hadde samleie èn gang etter det, og fikk mensen igjen nå, den 4. Likevel vil jeg at hun skal ta en graviditetstest. Hun har kraftige mensensmerter, og doper seg ned på pinex-forte osv. hver gang hun har mensen, så tviler sterkt på at hun kan være gravid.Hun er klar over angsten min rundt dette, og jeg legger skylden på at jeg er i eksamensperiode, og har derfor mye uro i kroppen. Dette stemmer egentlig ikke, jeg har bare blitt veldig paranoid for at hun er/kan bli gravid - av ingen grunn, vel å merke- , til at jeg har sluttet å ha penetrativt samleie med henne. Har kommet til det stadiet der jeg vil avslutte forholdet, mye pga. dette. Det er rett og slett ikke fair for henne, og jeg merker at det at jeg ikke kan stole på henne omkring dette - selv om hun aldri har gitt meg en grunn - påvirker livskvaliteten min.Vi har vært sammen og hatt samleie i 5 måneder nå. Hun pleier alltid å ha mensen mellom den 2. og 5. Hun har vært gravid før, og sier til meg at hun ikke er gravid, og dersom hun er det, tar hun abort. Noe i meg sier jeg ikke burde tro på dette. Hun går ikke på p-piller eller noen annen form for prevansjon. Tåler ikke latex, så har i fortiden "hoppet av i svingen", og det har gått greit. VET at dette ikke er forsvarlig, men selv om hun vil fortsette med dette, har jeg sagt ifra om at det ikke er greit at vi leker med (u)hellet på den måten. Lesson learned. Sluttet med dette for 2 måneder siden, når angsten virkelig kom. Så, denne måneden er hennes andre gang hun har tung, "normal" mensen, men likevel er jeg urolig for at hun er gravid.. Skal få henne til å ta en test, men er jo nesten garantert " ikke-gravid " svar ( selv om Google hevder man kan være gravid OG ha mensen.. ), men er redd for at det hjelper lite med mine tanker rundt samleie..Har vært lite til dette med andre partnere vel og merke. Angsten, i denne graden, kom nå "nylig", med denne jenten jeg er i et forhold med nå.Takker! Anonymous poster hash: 7f40d...1f0 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 (endret) Først og fremst så ville jeg ha sluttet med å "hoppe av i svingen", kan ikke skjønne noe annet enn at det har en negativ effekt på angsten din. Hvis vi ser bort i fra den risikofylte "prevensjonsmetoden" dere bruker i første omgang, så er du inne på at angsten er ubegrunnet. Jeg sitter med inntrykket av at du ikke tror hun forsøker å "lure deg", men at det er angsten som snakker her. Jeg ville ha utforsket andre, mer sikre, prevensjonsmetoder som forhåpentligvis vil dempe angsten din. Du kan ikke la angsten ta helt overhånd og avslutte, noe som ser ut til og ellers være, et bra forhold(?). Endret 5. mai 2018 av Uderzo Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 Først og fremst så ville jeg ha sluttet med å "hoppe av i svingen", kan ikke skjønne noe annet enn at det har en negativ effekt på angsten din. Hvis vi ser bort i fra den risikofylte "prevensjonsmetoden" dere bruker i første omgang, så er du inne på at angsten er ubegrunnet. Jeg sitter med inntrykket av at du ikke tror hun forsøker å "lure deg", men at det er angsten som snakker her. Jeg ville ha utforsket andre, mer sikre, prevensjonsmetoder som forhåpentligvis vil dempe angsten din. Du kan ikke la angsten ta helt overhånd og avslutte, noe som ser ut til og ellers være, et bra forhold(?). Takker for svar. Har aldri vært så uforsiktig som jeg var med denne jenten. Hun sier hun ikke tåler noen form for prevansjon, da hennes familie er mer utsatt for blodpropp osv. Så naiv som jeg er, har jeg valgt å tro mye av det hun sier, men etter litt undersøking har jeg kommet frem til at mye av det hun formulerer som problemer, er bare noe som kan bli fikset på ved litt utforsking osv. Dette har jo vært med på å svekke tilliten min til henne, da jeg føler hun alltid kommer med unnskyldninger når jeg kommer med forslag, og er derfor jeg har vansker med å tro på henne med at hun - dersom vi er veldig uheldige - tar abort. Tror angsten min kom i mitt tredje forhold - og dermed tredje sexpartner - som også var forholdet før dette. Der brukte vi kondom, men den sprakk. To ganger. Fant i etterkant utav at det var feil dimensjoner på kondomen, men har likevel fått et dårlig forhold til kun kondom. Før dette var jeg med to flotte jenter, som jeg stolte på og som gikk på p-piller, og selv om tankene var til stede, var dem ikke dominerende på min atferd og tankegang. Forholdet er bra, men slik ting står nå, vil jeg heller la være å ha samleie/forhold og føle meg 100% vell, enn å fortsette med det. Føler heller ikke forholdet går så bra, men det er siden jeg ikke har tid nok til det, og synes det er kjekkere å f.eks. jobbe med noe jeg har interesse for, enn å sitte inne og se på film. Det er følelser i bildet, men mye av det hun sier og hevder skurrer for meg. ( eksempel ; ferdig utdannet lærer ( i et annet land hun bodde i, skandenavisk ), men får seg ikke jobb i Norge, siden hun mangler norsk-fagene.. Er norsk statsborger og snakker pluss/minus flytende norsk. Når jeg spør om jeg kan se innleveringer hun har gjort, nekter hun å vise dette fram ). Dette får meg til å tro at hun ikke forteller sannheten, men at hun heller "skryter seg opp" for å skjerme for fortiden hennes, som har vært traumatisk ( foreldre m.m. ). God forbid me from being right, men når jeg tenker meg rasjonelt om, lurer jeg på om mye av det hun forteller meg ikke er sant.. Anonymous poster hash: 7f40d...1f0 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 (endret) Moderatormelding 3 innlegg er fjernet fra tråden pga OT og ufin oppførsel. Jeg forventer at retningslinjene blir fulgt, at innleggene holder en høflig og saklig tone.Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Endret 5. mai 2018 av Uderzo Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Hva er det som er så ille med graviditet? Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Hva er det som er så ille med graviditet? Du spøker ? Til trådstarter - vil du absolutt ikke bli far må du ta ansvar for prevensjonen. Hennes argument at hun ikke tåler hormonbasert prevensjon forhindrer henne ikke i å bruke hverken pessar eller spiral - men du har ingen kontroll over om hun bruker de til enhver tid. Du må bruke kondom, og du må sette på kondomet selv. Det er det tryggeste du kan gjøre for å unngå å bli far. Bortsett fra avhold selvsagt. 1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 https://www.apotekhjem.no/display.aspx?menuid=28&prodid=100750 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Men hva er det du egentlig lurer på? Kanskje du skulle ta et oppfriskningskurs i god gammeldags forplantningslære, der ligger det beste svaret: Den eneste måten å unngå foreldreskap, er å unngå samleie med det motsatte kjønn. Kan du ikke la vær å ha samleie med det motsatte kjønn, men ikke ønsker å bli forelder, kan du gamble og bruke den statistisk sikreste prevensjonsmetoden, som også gir best odds. Ellers syns jeg at din "paranoiditet" er en bra ting, helt enkelt en resurs som viser til at du har en intakt konsekvensforståelse. For å slippe angsten, må du ta kontrollen. Du må bare bruke impulskontrollen fullt ut og ta noen konkrete valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå