8DX8QO0Y Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg lurer på om DNB Mastercard er virkelig rentefritt i inntil 45 dager hvis man bruker det i det daglige eller om det gjelder ved avtale på kjøp av f.eks. Elektronikk hvor man betaler en sum for å få rentefri betalingsutsettelse. Blir ikke klok på dette. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Det er rentefritt hvis du betaler hele saldoen ved forfall. 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 Det er rentefritt hvis du betaler hele saldoen ved forfall. Men det jeg ikke skjønner er at det virker som det kommer renter før 45 dager er gått, altså lenge før forfall. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Uttak i minibank, eller betaling på steder som regnes som kontantuttak (f.eks. postkontor/post-i-butikk) rentebelastes fra uttaksdato, ordinære kjøp er rentefritt fram til forfallsdato neste måned, dvs i praksis alt mellom 15 og 45 dager om forfallsdato er den 15de. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 Ok da er det sikkert 15 dageren som slår inn... Jeg tar aldri ut kontanter fra kredittkort. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Bra å få med untakene med kontantuttak som jeg glemte... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 ordinære kjøp er rentefritt fram til forfallsdato neste måned, dvs i praksis alt mellom 15 og 45 dager om forfallsdato er den 15de. Hvordan får du det til å gå opp til 45 dager? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Hvordan får du det til å gå opp til 45 dager? Blir 45 dager hvis du bruker kortet første dag etter faktureringsdato. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Er det noen som tilbyr et kort som virkelig er rentefritt i 45 dager? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Er det noen som tilbyr et kort som virkelig er rentefritt i 45 dager? Mitt Gebyrfri VISA er f.eks rentefritt (på vare/tjenestekjøp, ikke kontantuttak...) fra 01/05 til 20/06. Det skulle bli 50 dager det, for ikke å si 51, ettersom mai har 31 dager. Ellers er det så vidt jeg vet standarden for bortimot alle kredittkort at de er rentefrie i fakturamåneden, og frem til forfallsdato som gjerne er enten 15. eller 20. neste måned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå