Thorvald Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Hei,Har laget en json link som går som dette: [{"postnr":"1","navn":"OSLO","kommune":"OSLO"}, {"postnr":"10","navn":"OSLO","kommune":"OSLO"},..................Tester at eg får den inn og det ser ok ut, var json = (function() { var json = null; $.ajax({ 'url': "kommuner/json_encode_postnr.php", 'dataType': "json", 'success': function(data) { alert("ok"); } }); })(); Prøvd på flere måter og få dette ut på en side nå.Eg vil ha at når du skriver i en input , onkeyup() når 4 tall så printer den ut poststed og kommune under inputen. <input type"text" name="postnr"><p id="poststed"></p> <p id="kommune"></p>Json linken er intern på serveren og blir laget fra en php querry. $result3 = mysql_query("SELECT * FROM postnr") or die(mysql_error()); while($row = mysql_fetch_array($result3)) { $post_array[] = array('postnr' => $row['postnr'], 'navn' => $row['post_sted'], 'kommune' => $row['kommune']); } echo json_encode($post_array); Noen som kan peke meg litt i riking retting? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Det korrekte å tilknytte en handling til ID-en til HTML elementet, f.eks: $("#postnr").keyUp(function() { // code here )}; Men for å unngå å jamme ned databasen med forespørsel bør du også implementere en forsinkelse inn i det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå