Exeter Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Trekker Vapochill mye strøm? jeg har en slush maskin som har mye av de samme komponentene. Den trekker forferdelig mye strøm. Digg med kald CPU osv, men ikke hvis det blir høye strøm kostnader av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 vet at du må ha en temmelig kraftig psu men husker ikke hvor kraftig :/ dog burde du nok heller kjøpe mach 2 istedenfor vapochill, hvis du vil ha det råeste. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Vapochill'en stiller ekstra krav til 12V'en på strømforsyningen i.o.m. at kompressoren går på denne spenningen. Enermax har en PSU som leverer nok på 12V Rail'en uten at den bruker mer en 350W totalt. Synes ikke dette er spesielt mye selv i disse strømdyre tider. Når det gjelder hva som er best og sånn, jeg har Vapo PE. Kjøpte den sånn ca. 2 måneder før XE kom, og følte meg jo litt snytt. Men som testen på ocshoot viste, så fikk de ikke noe mer ut av CPU med XE enn PE. Dette pga. at PE rett og slett er NOK. Alt annet blir overkill. Hvis jeg ikke husker helt feil så er Rating noe slikt: PE kan fjerne ca. 160W Termisk energi XE kan fjerne ca. 180W Termisk energi Mach II kan fjerne ca. 200W Termisk energi Lurer på om Mach II har 220V kompressor? Uansett, er du så heldig å få tak i en CPU som lar seg klokke mer enn en PE kan levere kjøling til, ja da snakker vi om verdensrekorder og sånn. Litt rart å skulle kjøpe det beste av det beste i tilfelle man vinner i lotto liksom. Når det er sagt, så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt nå dersom jeg skulle handle for første gang, og penger ikke er noen hindring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå