jonlem Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Har en bekjent i Mexico som ønsker å smake noe av det frykelig gode ølet som blir brygget her til lands for tida. Så jeg tenkte, kan jeg ikke bare sende han et par flasker? Sett helt bort fra den praktiske utfordringen med å pakke ølflasker slik at de ikke knuser - vil det kunne være gjennomførbart for en hvemsomhelst? Eller vil det bli stoppet på vei ut av landet, eller på vei inn i Mexico? Er det noen som vet noe om det, eller hvor jeg bør snu meg for å få svar på slikt? Har ikke veldig god erfaring med kunnskapsnivået på Postens kundeservice, og Tollvesenet bryr seg vel mest om hva som kommer inn, ikke hva som sendes ut? Og hva med reglene der borte på andre sida av fjorden? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Pakk dem i en solid trekasse stappa med avispapir eller noe annet mykt så de ikke slenger rundt. Ting blir gjerne kasta rundt på postterminaler og av stuere på flyplasser. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Privat utførsel av alkohol er tillatt uten bevilling. Hvorvidt postal innførsel av alkohol er tillatt i Mexico er litt utenfor mitt kompetansefelt. 2 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Privat utførsel av alkohol er tillatt uten bevilling. Hvorvidt postal innførsel av alkohol er tillatt i Mexico er litt utenfor mitt kompetansefelt. Ok, så ingen på norsk side av grensen bryr seg om jeg sender ut to halvlitere?Hvor står disse tingene forresten? Tolloven eller? Kjekt å vite.. Ang Mexico så får jeg vel spørre han kjenningen der borte om han vet noe kanskje.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Alkoholloven. Det er en del regler om deklarasjon ved utførsel i tolloven, men disse oppfyller du ved å fylle ut relevante skjemaer hos Posten eller annen speditør. 2 Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Kanskje jeg spør dumt nå, men hvorfor kan du ikke heller sende boksøl? De må jo også pakkes godt, men er ikke så skjøre som flasker. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 Jo, boksøl var et godt forslag, må tenke litt på det. Men er redd de virkelig gode sakene ikke kommer på boks.. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 Alkoholloven. Det er en del regler om deklarasjon ved utførsel i tolloven, men disse oppfyller du ved å fylle ut relevante skjemaer hos Posten eller annen speditør. Gode greier. Skal lese litt på det Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 (endret) Jo, boksøl var et godt forslag, må tenke litt på det. Men er redd de virkelig gode sakene ikke kommer på boks.. Flere norske mikrobryggerier har gått over til boks, og flere vil det bli. Voss Oregonian er for eksempel en fullstendig obligatorisk norsk øl, og den er nå på boks. https://www.dn.no/smak/2016/08/31/1212/l/-boks-er-best-for-bde-bryggeriene-miljet-og-kunden Endret 5. mai 2018 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå