Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sende øl til utlandet

jonlem

Anbefalte innlegg

Har en bekjent i Mexico som ønsker å smake noe av det frykelig gode ølet som blir brygget her til lands for tida. Så jeg tenkte, kan jeg ikke bare sende han et par flasker?

Sett helt bort fra den praktiske utfordringen med å pakke ølflasker slik at de ikke knuser - vil det kunne være gjennomførbart for en hvemsomhelst? Eller vil det bli stoppet på vei ut av landet, eller på vei inn i Mexico? Er det noen som vet noe om det, eller hvor jeg bør snu meg for å få svar på slikt?

Har ikke veldig god erfaring med kunnskapsnivået på Postens kundeservice, og Tollvesenet bryr seg vel mest om hva som kommer inn, ikke hva som sendes ut? Og hva med reglene der borte på andre sida av fjorden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Privat utførsel av alkohol er tillatt uten bevilling.

Hvorvidt postal innførsel av alkohol er tillatt i Mexico er litt utenfor mitt kompetansefelt.

Ok, så ingen på norsk side av grensen bryr seg om jeg sender ut to halvlitere?

Hvor står disse tingene forresten? Tolloven eller? Kjekt å vite..

Ang Mexico så får jeg vel spørre han kjenningen der borte om han vet noe kanskje..

Lenke til kommentar

Jo, boksøl var et godt forslag, må tenke litt på det. Men er redd de virkelig gode sakene ikke kommer på boks..

Flere norske mikrobryggerier har gått over til boks, og flere vil det bli.

Voss Oregonian er for eksempel en fullstendig obligatorisk norsk øl, og den er nå på boks.

https://www.dn.no/smak/2016/08/31/1212/l/-boks-er-best-for-bde-bryggeriene-miljet-og-kunden

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...