Marius. Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Har en Samsung UE65MU8005XXC tv koblet via optisk kabel til Philips HTS7520 5.1 system. Media spilles fra chromecast (vanlig, ikke 4k versjon). Problemet er at lyden forsvinner i 1-3 sekunder med ujevne mellomrom. Den klipper ikke, men fader raskt ut og inn igjen. Dette skjer kun på serier som South park, family guy og Bob's burgers. Det spiller ingen rolle om det er viaplay eller Netflix, den forsvinner begge steder. Det skjer derimot ikke på serier som friends, eller annet som ikke er animert. Det skjer heller ikke på kabeltv eller playstation. Om jeg bruker høyttalerne innebygget i tv'en er alt helt fint, det er kun når lyden spilles via hjemmekinoen at den forsvinner. Jeg har prøvd å bytte ut chromecasten, men det hjalp ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer, og håper på at noen andre vet noe om dette? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Det kan være et lite brudd på den optiske kabelen; eller at strekket er så langt at det blir ustabilt med høyere bitrater. Prøv å bytt ut den optiske kablen med en ny (trenger ikke koster allverden; men vanligvis greit å gå for noe som er er aller lavest priset). Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Siden du spiller av via Chromecast, kan det skje hvis du får inn meldinger eller noe slikt? Slik at denne da demper lyden for å vise at slikt har kommet inn? Det vil forklare at det ikke skjer med kabel-tv eller Playstation. Men hvis Friends osv spilles av samme vei så er det mer underlig. Kan det hende at ved noe så spiller du direkte via telefon, og Chromecast selv ikke henter direkte ned? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå