Smedsrud Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Ny Windows ute nå: Dette er nytt Lenke til kommentar
Strand Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Kommer med masse spennende feil også... Ingen system apper fungerer lenger, Chrome krasjer hele systemet (vistnok kjent feil), og windows update vinduet avsluttes med en gang jeg starter det, uten at jeg får mulighet til å søke nye oppdateringer (som forhåpentligvis ville fikset dette) ? 4 Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Enig med godeste Strand.OMG new features! Must have/download! Windows 10 har blitt beta. Det er brukerne som skal løse problemer via telemetry. Lenke til kommentar
Bent Tømterud Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 For guds skyld vent. Denne oppdateringen var full av problemer. Min laptop fryser og får blå skjerm igjen og igjen. Fiksen for dette kommer over helga, så anbefaler og vente på den. https://itavisen.no/2018/05/03/windows-10-storoppdateringen-kan-fryse-microsoft-jobber-med-feilretting/ 2 Lenke til kommentar
Strand Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 For guds skyld vent. Denne oppdateringen var full av problemer. Min laptop fryser og får blå skjerm igjen og igjen. Fiksen for dette kommer over helga, så anbefaler og vente på den. https://itavisen.no/2018/05/03/windows-10-storoppdateringen-kan-fryse-microsoft-jobber-med-feilretting/ Too little, too late for min del. Håper bare updateren (som har sluttet å funke) fortsatt virker i bakgrunn så jeg slipper å resette hele shaiten Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Har installert på 15 maskiner av forskjellig type, opplever ikke noen feil... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Takk for info. Hadde satt i gang nedlasting, men stoppet den etter å ha lest kommentarene. Får vente til de har rettet problemene. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Enig med godeste Strand. OMG new features! Must have/download! Windows 10 har blitt beta. Det er brukerne som skal løse problemer via telemetry. Dette et å strekke den langt. MS har imidlertid en utfordring med tanke på den enorme mengden maskinvare med tilhørende ofte middels drivere. Telemetri er en ihjelridd og dødbanket hest, men i dette tilfellet langt i fra så skummelt som mange vil ha det til. Jeg henter for øvrig ut telemetridataen for våre maskiner fra MS og bruker den til å analysere "helsestatus" for maskinparken vår på en veldig enkel måte. 1 Lenke til kommentar
Jostein Nilsen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Oppdateringen heter ikke spring creators update Lenke til kommentar
SchmidtO Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Ubrukelige endringer. Takk, Microsoft. Kanskje gjøre noe brukbart snart? Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Enig med godeste Strand. OMG new features! Must have/download! Windows 10 har blitt beta. Det er brukerne som skal løse problemer via telemetry. Dette et å strekke den langt. MS har imidlertid en utfordring med tanke på den enorme mengden maskinvare med tilhørende ofte middels drivere. Telemetri er en ihjelridd og dødbanket hest, men i dette tilfellet langt i fra så skummelt som mange vil ha det til. Jeg henter for øvrig ut telemetridataen for våre maskiner fra MS og bruker den til å analysere "helsestatus" for maskinparken vår på en veldig enkel måte. Endret 4. mai 2018 av Kneipp Lenke til kommentar
E3GL85EY Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Windows 10 er blitt et meget bra operativsystem, men det er helt uakseptabelt at disse feilene skjer gang på gang. Selv bruker jeg kun LTSB versjonen, uten windows store, cortana, apper.....denne versjonen er ultrastabil https://www.howtogeek.com/273824/windows-10-without-the-cruft-windows-10-ltsb-explained/ Denne versjonen skal også være bedre for gamere vistnok Paradokset er at Microsoft ikke ønsker at du skal bruke denne versjonen, noe som egentlig betyr at den ordinære versjonen er noe som først og fremst pushes på folk for å markedsføre Windows Store 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Og den kommer med masse ekle nye bugs. Noen svært irriterende, eller ødeleggende. Såpass at Microsoft ser seg nødt til å plastre igjen allerede på tirsdag: https://www.digi.no/artikler/microsofts-sikkerhetsfiks-mot-meltdown-er-ikke-til-a-stole-pa/436430 Endret 4. mai 2018 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) akryl-effekten Akryl-effekten, hva i all verden er det? Den forstod jeg ikke. Det kommer ikke tydelig nok fram av artikkel. Er det rammene dere sikter til i menyen nede i venstre hjørne, rundt settings-knapp og sånt? Dere kan ikke slippe en slik artikkel på en fredag, og så bare ta helg! Endret 4. mai 2018 av G Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Ubuntu 18.04 LTS ble tilgjengelig i forrige uke. Dette gjaldt alle Ubuntu varianter. Mer interessant nyhet enn dette...... 4 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Var det bugs i oppdateringen altså? Det har jeg ikke merket noe til. Installert på to maskiner og alt funker fint. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Har version 1803 build 17134.5 (mener å huske at det var det) installert på 4 PC'er, 3 stajonære og en laptop og har hatt null problemer. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Slet med å få korrekt skjermoppløsning. Har 2560x1440. Etter oppdateringen var det umulig å få mer enn 1920x1080 (HDMI). Etter å ha googlet og prøvd alle tweaks jeg kunne finne, gav jeg opp og prøvde Displayport. Det funket! Fikk også en driveroppdatering til M.2 SSDen (Samsung) som også var dårlig. Random micro-freeze (1-3 sek.). Rollback! Etterpå har det funket greit. Lenke til kommentar
Troinn Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Har ikke brukt m$ siden 2011 før denne mandagen. Måtte dessverre over til m$ igjen pga ny jobb og programvare som støtttes kun av Windows. Ikke bare bare å kjøre vm eller wine når man er på jobb og IT policy er strengt regulert. På disse dagene har jeg hatt bsod 2 ganger, måtte restartet x antall ganger med all frustrasjonen det medfører. På hjemmefronten siden 2011 har jeg kjørt Linux Mint på stasjonærmaskina, Lubuntu på laptopen og Tinycore linux bygd opp fra kernel og installert add-ons som gui osv fra lxterminal på en utgammel netbook. Fungerer som fjell! Aldri mer m$ om det ikke er totalt nødvendig. 3 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 VG; "I dag har PC-en din blitt oppgradert - dette er nytt" Vet ikke om jeg skal le eller grine. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå