varmit Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Kjøpte nylig en Kingston UV400 for å få litt fart på oppstart. Har et X58 SLI LE hovedkort. Når den er koblet til dukker disken opp i bios, og under device manager. Finner den dog ikke i disk manager, eller noe annet sted. Har prøvd både IDE og AHCI i bios. Har også prøvd å koble ut alt annet av disker og legge inn Windows på nytt, selv da dukker ikke disken opp. Prøvd denne på to forskjellige maskiner. Har jeg en defekt SSD? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Sikker på at den ikke er der? Det er et split screen view. Øverst vises vanligvis Volumes (dvs. disker som du kan se i File Explorer). Nederst er Graphical View. Her skal du også se disker som ikke vises i File Explorer. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Nei, den dukker ikke opp der nede på noen av PC-ene jeg har prøvd.. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Hmm, kan hende den er defekt, ja. Prøvd med en annen SATA kabel? Forskjellige SATA porter? Googlet litt og fant et tips som egentlig høres helt spinvillt ut (ikke prøvd selv, men mange sier at dette faktisk funket): Kjør Windows Memory Diagnostic Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Sjekk "Storage Spaces" i Kontrollpanel. Hvis den er på så vil nye disker komme opp der, og ikke i Disk Manager. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 Well, den dukker opp i "Storage spaces". Men får ikke gjort noe videre med den.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Noen grunn til at du bruker Storage Spaces? Mener at default er at det er avslått. Har dog ikke satt meg inn i hva som skjer hvis man slår det av når det er tatt i bruk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Du kan fjerne den disken fra storage spaces. Da finner du den i diskbehandling.https://www.howtogeek.com/109380/how-to-use-windows-8s-storage-spaces-to-mirror-combine-drives/ Se på storage spaces som en type enhanced jbod. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 6. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2018 Wow, der dukket den opp! Mange takk, nå hadde jeg nesten gitt det opp her 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå