Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tenker å kjøpe bil, hvor "alvorlig" er disse feilene

Anbefalte innlegg

Har sett på en 2009 Mitsubishi Lancer til rundt 90k. Eier hadde den på naf-test i dag, og den har noen mindre feil.

Mangelfullt oppheng midtre eksosrør, eier mener den bare har løsnet fra festet.

Knekt stag på nivåregulering til xenon ved høgre bærebru foran.

Slakk i styreledd (Var informert om på forhånd, påbegynt)

Ugjevn bremsevirkning bakaksel

Gummiforing, løsnet i vulkanisering, bakre, høyre nede

Rust på bremseskive høyre bak

Overflaterust på drivstofftanken

Aircondition virker ikke, må fylles på gass iflg eier

Mindre rustdannelser i vognbunn og understell, kun overflate iflg eier

Er noe av dette alvorlige feil eller er dette noe å forvente på en nesten 10 år gammel bil? Iflg eier mener NAF at bilen er i meget god stand til å være 2009mod. Hvor mye vil dette kunne koste å fikse, har en bilmekaniker i familien som iallefall kan fikse noe av dette. Hva vil være "fair" å prute?

EDIT, Naf-test, ikke eu

Endret av CME
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nivåreguleringen til Xeon lykta kan bli kostbar, men du får vel den alikevell godkjent med den feilen..

Ellers er det Gummiforingen som trolig er en 3 feil.. Rust på bremseskive bak er vel også en vesentlig feil sammens med ugjevn bremsevirkning bakaksel (Trolig en sammenheng alle de tre). Jeg tør ikke si hva ting vil koste eller hva man kan prute.. Men det kan være en enkel fiks.. Ville trolig byttet foring på begge sider når man først gjør det også.. Så da drar det jo fort på seg, og om det er noe tull med bremsene så er det jo greit å skifte ut det også på begge sider..

Lenke til kommentar

Ikke stol helt på EU kontroller, NAF test er vel tryggere.

Godt mulig problemene er større en det de viser her. Be også naf sjekke priser og prut etter det? NAF test er nok det tryggeste hvis du er selv tvil. Ellers regn med hvis du ikke får fikset det selv kjøp ting så billig du kan for da ungå du selv å tape penger. For ting som må repareres er ofte ikke populært.

Lenke til kommentar

Ikke stol helt på EU kontroller, NAF test er vel tryggere.

Godt mulig problemene er større en det de viser her. Be også naf sjekke priser og prut etter det? NAF test er nok det tryggeste hvis du er selv tvil. Ellers regn med hvis du ikke får fikset det selv kjøp ting så billig du kan for da ungå du selv å tape penger. For ting som må repareres er ofte ikke populært.

Jeg skrev feil, var naf-test  :roll:

Lenke til kommentar

Det eieren sier "Bilen har automatiske sensorkjørelys som følger inn i svingene. Er en liten knekt plastdings som gjør at lysene ikke følger inn i svingene helt perfekt, men ikke noe farlig, dette er bare ekstrautstyr."

Lenke til kommentar

Jeg tror IKKE det registreres som ekstrautstyr nei. Mener han kanskje tar en spansk en. Hovedregelen er at om slikt utstyr finnes på bilen så skal det virke. Ring gjerne NAF for å høre om det. Videre kan du ringe merkeverkstedet å høre hva det vil koste å fikse. 

Tror det er kjempe dyrt. 

HVIS og jeg sier HVIS selgeren faktisk prøver å lure deg på dette punktet, ville jeg styrt unna fordi da er det sikkert ikke eneste punktet han underdriver. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Det eieren sier "Bilen har automatiske sensorkjørelys som følger inn i svingene. Er en liten knekt plastdings som gjør at lysene ikke følger inn i svingene helt perfekt, men ikke noe farlig, dette er bare ekstrautstyr."

Det høres ut som eieren forsøker å lure deg.

Knekt stag til nivåregulering av xenon lys skal være høydejusteringen. Dette må virke for at bilen skal bli eu-godkjent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han ga meg tlf nr til naf, så ringte dem. Fikk oppklaring i alt og et prisoverslag på hva det vil koste å fikse, tror han ikke visste at det var høydejusteringa. Fikk prutet ned en del og vi har blitt enige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...