AnonymDiskusjon Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Kjenner meg ikke bra. Har feber og ekstrem hode-/tannpine fra noe jeg mistenker er bihulebetennelse. Hvor lav/høy terskel er det egentlig for å ringe inn syk på jobb? Har en vakt i dag og får ingen til å ta den, samtidig, så er det mange nok på jobb til at jeg vet at det ikke gjør SÅ mye. Har aldri ringt inn syk før, alltid stilt opp hvis noen ikke kunne jobbe, tatt ekstra timer... bare gruer meg så sinnsykt til å dra på jobb nå! Anonymous poster hash: 20328...114 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Bare å ringe å si du er syk.. Jeg mener terskelen for å ringe inn syk er om du er smittsom til andre, iallefall om man jobber mye med andre mennesker... På noen arbeidsteder som oljeplatform vil det jo være litt krise om noen kommer syk på jobben, da de vil trolig smitte alle andre ansatte iløpet av en 14 dagers periode... Endret 4. mai 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Ingen fare. Ring sjefen og si at du er dårlig. Sjefen sier ok, og spør kanskje om hvor lenge du tror du kommer til å være syk. Du trenger ikke forklare symptomer og plager til sjefen. Dra så til legen hvis du tror du ikke vil bli frisk av deg selv, og skaff sykemelding hvis du kan. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 På noen arbeidsteder som oljeplatform vil det jo være litt krise om noen kommer syk på jobben, da de vil trolig smitte alle andre ansatte iløpet av en 14 dagers periode... Det skjer hele tiden. Men en liten forkjølelse greier de fleste å komme seg igjennom, i verstefall så kan det bli en liten tur til legen ombord. Jobber 4/4 offshore i utlandet, og blir nesten bestandig forkjøla når jeg kommer ut offshore Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 På noen arbeidsteder som oljeplatform vil det jo være litt krise om noen kommer syk på jobben, da de vil trolig smitte alle andre ansatte iløpet av en 14 dagers periode... Det skjer hele tiden. Men en liten forkjølelse greier de fleste å komme seg igjennom, i verstefall så kan det bli en liten tur til legen ombord. Jobber 4/4 offshore i utlandet, og blir nesten bestandig forkjøla når jeg kommer ut offshore Litt kjipt om det er magasjaue eller hva det kalles Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Har vært hos legen. Fått solvipect comp, bronkyl forte, og noen andre greier. Vært syk en stund men blusset opp litt verre nå. Så er nok ikke smittsom. Særlig den tannpinen kom de siste dagene, er kanskje den som er verst + konstant måtte snyte meg. Vet ikke hvor mye kundene vil sette pris på en rennende ansatt... men er vel egentlig kanskje ikke så veldig syk... men tenker, hvis en bruker et rød trekant-medikament, og ikke kan kjøre bil, er man da skikket til å dra på jobb? (Bare tuller? Tror jeg.. bare jeg som prøver å finne gode unnskyldninger til å ringe inn syk Anonymous poster hash: 20328...114 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Men okei, takk for alle svar! Anonymous poster hash: 20328...114 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Hold deg hjemme TS, og god bedring Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 På noen arbeidsteder som oljeplatform vil det jo være litt krise om noen kommer syk på jobben, da de vil trolig smitte alle andre ansatte iløpet av en 14 dagers periode... Det skjer hele tiden. Men en liten forkjølelse greier de fleste å komme seg igjennom, i verstefall så kan det bli en liten tur til legen ombord. Jobber 4/4 offshore i utlandet, og blir nesten bestandig forkjøla når jeg kommer ut offshore Litt kjipt om det er magasjaue eller hva det kalles Ja, det er litt kjipt. Det er også en gjenganger 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Glad jeg har en jobb der jeg ikke har lov til å møte på jobb om jeg føler meg dårlig. Man kjenner uansett best selv om man kommer til å klare arbeidet, og om man har symptomer på noe som kan være smittsomt. Har man dette eller føler seg så dårlig at man ikke klarer å jobbe er det bare å ringe inn syk. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Sånn er livet. Ring og si du er sjuk. De som styrer jobben må ta høyde for at folk kan bli sjuke. Du viser nok ansvarsfølelse til å vite at det ikke vil ha så mye å si at du ikke er der. Det vitner også om halvveis ignorant lederskap når ansatte føler seg så utrygge og gruer seg til å møte på jobb når de er syke. Det skal være klare og tydelige rutiner i alle ledd. Da må du ta ansvar selv. Ta deg en sykedag så du kan yte bedre neste arbeidsdag. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Har vært hos legen. Fått solvipect comp, bronkyl forte, og noen andre greier. Vært syk en stund men blusset opp litt verre nå. Så er nok ikke smittsom. Særlig den tannpinen kom de siste dagene, er kanskje den som er verst + konstant måtte snyte meg. Vet ikke hvor mye kundene vil sette pris på en rennende ansatt... men er vel egentlig kanskje ikke så veldig syk... men tenker, hvis en bruker et rød trekant-medikament, og ikke kan kjøre bil, er man da skikket til å dra på jobb? (Bare tuller? Tror jeg.. bare jeg som prøver å finne gode unnskyldninger til å ringe inn syk Anonymous poster hash: 20328...114 Det skal være bra dårlig stilt på arbeidsplassen din om det å ha sjuke ansatte er å foretrekke. Som du sjølv seier so vil ein rennande ansatt være eit svært dårleg inntrykk ovanfor kundane, i tillegg risikerer du å smitte nevnte kunder og kollegaer. I forhold til smitte er det mykje billigare for arbeidsgivaren at du held deg heime nokre dagar, enn at du kjemper deg gjennom arbeidsdagen slik at det neste veke er 4 stykk til som har blitt sjuke. I forhold til raud trekantmedisin og arbeid so er det avhengig av kva type jobb du har. Men i dei fleste tilfeller so er ein person som går på slik medisin sopass redusert at arbeidsinnsatsen blir forholdsvis laber. So ikkje tenk so mykje på jobben, berre ring inn so tidleg som råd og meld frå om at du er sjuk og ikkje kan møte på jobb. Korleis vakta di blir ivaretatt er der sjefen din som skal bestemme, det er ikkje gitt at det blir satt inn ein vikar for deg i det heile tatt, so å bruke energi medan du er sjuk på å finne ein slik vikar er eigentleg berre tull frå di side. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Glemte å si over her at jeg er enig med de andre. Dette er ikke noe hokus-pokus, ring å si at du er dårlig, sånt skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå