Jente93 Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg og kjæresten har kjøpt en leilighet på ca 70 kvm i Oslo, og planlegger å oppgradere den i sommer. Veggene kan vi male selv, men er tror vi ellers trenger å leie inn folk. Vil gjerne sette opp et prisanslag for å kunne planlegge ferie, møbler osv. basert på hvor mye som er igjen. Ettersom vi ikke har overtatt leiligheten ennå får vi ikke tatt med fagfolk på befaring før i sommer, så hadde satt stor pris på om noen her inne kunne hjulpet med et anslag:) Det jeg ser for meg å få gjort er: 1) Sliping av parkett - Det er kjøkkenet og entreen som er mest slitt, men bør man ta alle gulvene når man først er i gang? Har lest prisanslag på 225 pr. kvm for sliping og oljing + mva, for å slipe i underkant av 70 kvm blir da prisen 20000. Samtidig hadde en annen leverandør priseksempel på 35000 for en leilighet på 50 kvm. Hva er realistisk her? 2) Legge fliser i entreen (liten, kanskje 4-5 kvm) - Er det dumt å legge fliser før man sliper parketten? Å slipe den under der flisene skal være er vel uansett unødvendig... Tenker kanskje 7000 kr til arbeid og fliser? Eller er det lavt? 3) Bytte av 5 dører inne, samt balkongdør - Her må også dørkarmer osv byttes. Veldig usikker på kostnad 4) Bytte av vinduskarm som hadde fått små råteskader Hva ville dere anslå som totalpris på dette? Burde vi legge ut alt sammen som ett samlet anbud, eller dele det opp i mindre deler? Veldig takknemlig for alle innspill! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Balkongdør og utvendig vinduskarm er ofte sameiets problem, da eiere stort sett eier kun det på innsiden av bygget. Kan høre med styret i sameiet om det er planlagt oppgradering av vindu og balkongdører i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
Jente93 Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Takk for innspill! Jeg skal sende ein mail og høre, det hadde jo vært veldig greit om det blir tatt på fellesen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Innvendig dører kan man bytte selv, så da er det bare å følge med på lokale tilbud Lenke til kommentar
Jente93 Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg mistenker at dørene er fra før 1970, og dørkarmene såg også ut som de var modne for utskiftning. Har inntrykk av at det kompliserer byttingen en del, men er det fortsatt slikt man kan få til selv? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Må selfølgelig skifte dørkarmene også, men det er langt fra vanskelig Lenke til kommentar
Jente93 Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Så bra! Hvis vi kan ordne dørene selv hjelper det jo mye på. Tenker det trolig er lettere å rette opp hvis vi prøver og feiler litt på dører enn på parkett og flislegging. Da er det beste alternativet kanskje å leie inn noen et par dager for å ordne det, og prøve på resten selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 1: Sist jeg fikk tilbud på sliping og lakkering av parkett, var det ca 400 kr pr kvm. Dermed lønner det seg som regel å bytte ut gulvet i stedet for å slipe og lakke/olje det. Man kan leie slipemaskin og slipe selv, men det er fort gjort å ødelegge gulvet dersom man ikke er mer enn middels nevenyttig. 2: Hva skal du legge flisene på? De må ligge på stabilt underlag, så du kan ikke legge fliser på parkett eller annet underlag som svikter. Ved slike underlag bør du heller se på laminat med flismønster. 3: Bytte av innerdører med karmer er ganske enkelt. Ta av gamle lister før du maler, så du ikke må male på nytt fordi de nye listene ikke dekker der de gamle var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå