Gå til innhold

lage egen kjøling

cool_boy

Anbefalte innlegg

jeg jobber på et sted jeg har tilgang til mye kobber(cu) og aluminium(al) da i form av skinner i forskjellig størrelser alt fra 2x5mm til 120x120mm tykke..

så jeg lurte på om jeg kunne brukt noe av dette til å lage ramkjøling og evt. kjøling på små "varme" brikker på hovedkortet mitt..

hvilke dimensjoner må\bør jeg ha på ram blokkene?sånn at de dekker de svarte minnekretsene(6 eller 8 stk eller no) antar at cu er best å bruke til dette..

og hvor finner jeg andre varme kretser på hovedkortet,er det lurt å lage til noen små brikker med kobber jeg kan feste på de,vil jeg merke no forskjell på evt. klokking? hvor stor må kjølingen til pll være?

håper på svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har noe å måle med, hvordan kan du da måle riktig størrelse på de bitene med kobber du skal lage?

Edit : Dumme meg... Du skal vel ikke lage dem nå, siden du sier du jobber et sted hvor du har tilgang på kobber og aluminium. My bad :roll:

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar

fordi nå er jeg hjemme(på rommet mitt) mens i morra da jobber jeg..på jobb har jeg alt jeg trenger..men har ikkeno å måle med her hjemme,derfor veit jeg ikke målene,så tenkte noen visste ;)

takker CObra=)

ville det gått ann å laget no kjøleribbe til harddisk ved bruk av f.eks cu? kunne kappet og knekt en cu boks omtrent(som da ville transportert varmen vekk fra harddisken) problemet med dette er at det må bli veldig nøyaktig sånn at de varme punktene på harddisken blir avkjølt,mulig det gir en støydempende effekt også? noen synspunkter ang. dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...