endrebjo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg har et Abit NF7-M hk og Win 2k pro. Problemet er at pc'en rebooter HELE tiden!!! Jeg satt sammen pc'en samme dag som jeg fikk den og puttet i Win2k cd'en (funket nydelig). Problemene begynte da jeg hadde installert grafikk driveren som fulgte med. Etter reboot prøvde jeg å sette opp oppløsning og farge, bluescreen kom opp med melding "KMODE_EXEPTION_NOT_HANDLED begynner dumping av fysisk minne". jeg fikk avinstallert driveren og da funket alt perfekt, men da jeg lastet ned nyeste driver (nvidia.com) og installerte den skjedde samme driten etter reboot. har nå prøvd alle mulige drivere jeg kan få tak i men samme problem skjer heletiden. er det noe galt med hk og northbridge. Abit NF7-M (nForce2 IGP/MCP2) onboard geForce 4 MX AMD Athlon XP2500+ TwinMos PC3200 DDR 256MB (delt 64MB til GPU) Sony 52x CD-ROM Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB 7200rpm Cooler Master CP5-8JDIF-0L Windows 2000 pro engelsk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 En liten titt på Google: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/13158/ http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-...HANDLED&spell=1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 er det rammen da tror du på Windows.no står det forklaring til "KMODE_EXEPTION_NOT_HANDLED": "Dårlig driver eller maskinvareproblem". Jeg har jo prøvd alle mulige drivere, så kan det være feil maskinvare? Eventuelt hva. Kan jeg sende det tilbake til komplett.no og få nytt (det var et kort fra kategorien "demovarer". Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Prøvde å bytte RAM (256 MB TwinMos PC2100), men samme problemet kom da og. Nå rebooter den enda oftere enn før, selv uten skjermdrivere. Hva kan være gale, leste en annen plass på forumet at noen hadde samme problemet og noen anbefalte ny PSU. Jeg har en 300W fra Q-Tec (fulgte med kabinett). Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Prøvde å bytte RAM (256 MB TwinMos PC2100), men samme problemet kom da og. Nå rebooter den enda oftere enn før, selv uten skjermdrivere. Hva kan være gale, leste en annen plass på forumet at noen hadde samme problemet og noen anbefalte ny PSU. Jeg har en 300W fra Q-Tec (fulgte med kabinett). Har du prøvd å fjerne en og en komponent(og dens drivere), for å sjekke hva for en driver som bugger? Har du prøvd å sette inn et annet skjermkort(om det er AGP-spor på det hovedkortet), bare for å sjekke hva som skjer da ? Kanskje det viser seg at problemet ikke ligger i selve grafikkdriveren, men en kombinasjon av denne og en annen... har vært borti merkeligere ting. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 har ikke andre komponenter jeg kan ta ut og ikke noe skjermkort for hånden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå