9UAHR1KO Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Klar trend: De store, rene teknologiselskapene er mindre attraktive. Men ja, Google er på topp. Og Forsvaret gjør det bra.Her er IT-studentenes drømmearbeidsgivere Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Men hva sier egentlig dette om disse selskapene? At de er gode arbeidsplasser, eller at studentene tror det? Studentene baserer seg for det meste ikke på egen erfaring men fra inntrykk de får fra andre hold, blant annet inntrykket selskapene selv skaper ved å presentere sine selskap på blant med bedriftspresentasjoner. 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Men hva sier egentlig dette om disse selskapene? At de er gode arbeidsplasser, eller at studentene tror det? Studentene baserer seg for det meste ikke på egen erfaring men fra inntrykk de får fra andre hold, blant annet inntrykket selskapene selv skaper ved å presentere sine selskap på blant med bedriftspresentasjoner. Ja, takke meg til selskapet jeg jobber for. Det er det bare kundene som har hørt om uansett 1 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Studenter: den lista er ikke verdt de bitsa den opptar. Har du mista lysta til å leve eller har lyst til jobbe en plass hvor du blir liggende karriereveiens strandkant som rekved? Følg lista, 9 av 10 arbeidsgivere kan gi deg den komplette sjelelige død hvor dagens høydepunkt er kaffemaskina eller når du endelig er ferdig etter en intetsigende arbeidsdag hvor produktivitet er null. 1 Lenke til kommentar
It Nerden Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Atea på 24 plass.. Hmmm T P T B som de selv sier.. The place to be.. heller The Place To Leave. Rart de ligger så høyt som 24 plass.. med lønn som ligger så lavt så er det rart de kommer på topp 100... Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Men hva sier egentlig dette om disse selskapene? At de er gode arbeidsplasser, eller at studentene tror det? Der setter du fingeren på svakheten i det hele: det er basert på antakelser fra folk som ennå ikke har nok erfaring til å vite hvordan arbeidslivet fungerer, folk som tror at Dilbert og Lunch bare er morsomme striper. Og jeg savner en mer dyptgående analyse av disse bedriftene, jeg kjenner flere av disse bedriftene, og de fungerer mer som kjøttkvern og slaveskip enn som reelle startramper for en karriere. Noen av disse har jeg arbeidet for; andre har jeg arbeidet i. En annen ting jeg har stusse på i alle disse årene denen undersøkelsen har løpt: den enorme forskjellen mellom resultatene i Norge kontra våre naboland. Min konklusjon er at avgangsstudenter i våre naboland er vesentlig mer informerte enn nordmenn. Det er mulig den norske naiviteten kommmer frem her. Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 De fleste av dem som faller har vel hatt runder med nedbemanninger eller outsourcing ikke noe som øker interessen for å søke jobb i et selskap, hvis de i det hele tatt ansetter noen. Mange studenter vet kanskje ikke hva de går til, med mindre de er kyniske nok til ønske om å ha det som en linje på CV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå