Gå til innhold

WinXP på Abit BE6

Anbefalte innlegg

Har prøvd å installere WinXP på min PC nr.2 med Abit BE6-2 og P3-650@866 uten særlig suksess. XP finner ikke driver til HPT366 harddisk kontrolleren og nekter å oppgradere fra Win98SE. Det finnes forresten ikke drivere til XP, men til 2k som kanskje kan brukes?

Har til og med prøvd å "disable" kontrolleren og sette disken i en av IDE kanalene, men nei.

Er det mulig å få dette til på noe vis eller er det rett og slett umulig å kjøre XP på denne PC`èn.

Format_C

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æh ja men jeg kommer ikke så langt. Vil oppgradere Win 98 til XP og starter derfor installasjonen i 98, etter diverse sjekker finner XP ut at dette går ikke og avslutter. Som du skjønner kommer jeg aldri til og får byttet til 2k driverne (hvis de funker da).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote Format_C:

Har prøvd å installere WinXP på min PC nr.2 med Abit BE6-2 og P3-650@866 uten særlig suksess. XP finner ikke driver til HPT366 harddisk kontrolleren og nekter å oppgradere fra Win98SE <

----

En såpass overklokka CPU/FSB gjør hele systemet på bx-chip lite 'robust' ( vent med det til etterpå ).

- BE6 o.s.v. meldes XP-kompatibelt på Abit-sidene:

http://www.abit.nl/eng/faq/common.htm - det står: The Highpoint HPT3XX drivers have been embedded into Windows XP already.

quote: Er det mulig å få dette til på noe vis eller er det rett og slett umulig å kjøre XP på denne PC`èn. <

PC'n v.s XP er det altså ikke noe i veien med, men jeg vet ikke om man kan oppgradere fra 32-bit til 48-bit inne fra Win98 SE - eller om du må ha en ren install på partisjonen ? ( har ikke fulgt med ) Sjekket det som står om skjermkort ? > check the VGA BIOS revision <

mvh. Tram

2 x BE6 & PIIIE

Kyro II & G400 MAX

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-03-12 00:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...