Gå til innhold

Hvorfor er det så lite fleksibilitet i arbeidslivet?

Anbefalte innlegg

Jeg tror det ville blitt vanskelig å gjennomføre sånn som samfunnet er bygd opp. Jeg personlig syntes ting er bra som der... om noe skulle vært annerledes... droppe såkalt 'fellesferie"... ha mer jevn flyt gjennom sommeren... og ikke minst... som har vært i media i det siste. Droppe hellidager. Totalt bortkasta og meningsløst i dagens ikke/svak/multi-religiøse samfunn.

Blir tungvint og unaturlig at landet "stopper opp" p.ga. en fiktiv hendelse som ytterst få har et forhold til... (himmelspretten, pinse, påske.. og kan gjerne droppe julefri også).

Vi har helger/fridager (de som har turnus har fri på ulike dager)... og ferie..

Om man på liv og død skal ha andre fridager en 17. mai (den er nyttig).

Kan man ha det på historiske datoer som er reelle og ekte. 8. mai og 7. juni f.eks.

Enten er du et troll, eller så bør du ta deg seriøst sammen.

Det er en grunn til at lov om helligdager finnes, syns du folk som jobber på sykehus i turnus ikke fortjener en helligdag fordi du ikke trenger det?

Og droppe fellesferie, hva mener du par som har ulike jobber skal gjøre hvis ferien kommer random, og siden du vil avskaffe dette, hva med barnehage og skoler?

Jeg mener at vi i dagens samfunn bør ta avstand fra religiøse dager som ikke er relevante. 

Man kan heller øke med en ferieuke som man kan disponere som man vil. 

Med å droppe fellesferie mener jeg at man også bør dele opp ferien mer.... at "halve landet" har ferie i 3 sammenhengende mener jeg vi ikke er tjent med. 

Vil selvsagt ikke ta fra ferie fra folk. Og jeg er også (og var det da jeg gikk på skolen) ikke tilhenger av den lange ferien, samt at høstferien er bare tull..... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens andre har ferie, da kan jo du bare sitte å vase her i kommentarfeltet. Mentaliteten at en person ikke liker en ting, betyr ikke at det skal gå utover resten.

Er så løsningsorientert til tider, at jeg burde kanskje blitt barnevernspedagog.

Endret av fo2re
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...