Tesla1856 Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Har fått et tilbud om en sånn stilling. Synes det er veldig kul jobb somn jeg har ønsket lenge, men er par ting jeg syntes var litt rart. De vil gi meg opplæring ca 1måned maks, kanskje under det, også skal jeg starte på en prosjekt helt alene og programmere og igangkjøre alt alene. Proosjketet er noe robotmaskin som skal sekvensprogrammeres til sortering av noe produkter. Noen som har eller har hatt en sånn type jobb. Hvor lang tid må man kunne forvente å bruke på å komme inn i den før man kan bli sendt ut til å ignagkjøre og styre ting selv? Syntes 1måned hørtes lite ut, og trodde man i starten skulle bli med noen ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 (endret) Har fått et tilbud om en sånn stilling. Synes det er veldig kul jobb somn jeg har ønsket lenge, men er par ting jeg syntes var litt rart. De vil gi meg opplæring ca 1måned maks, kanskje under det, også skal jeg starte på en prosjekt helt alene og programmere og igangkjøre alt alene. Proosjketet er noe robotmaskin som skal sekvensprogrammeres til sortering av noe produkter. Noen som har eller har hatt en sånn type jobb. Hvor lang tid må man kunne forvente å bruke på å komme inn i den før man kan bli sendt ut til å ignagkjøre og styre ting selv? Syntes 1måned hørtes lite ut, og trodde man i starten skulle bli med noen ? Typisk er det slik, at man kastes ut i det. Men min opplevelse er at man gjerne er med noen første gang, for din del og bedriften sin del. Å sette seg inn i ett program går fint på en måned om du får jobbet med det, "språkene" er som regel lett å komme i gang med om du har tuklet med PLS før. Hvilke roboter er det forresten? Jobber innenfor "bransjen" selv, dog lite PLS EDIT: Grattis forresten, ingenting som å få jobben en har hatt lyst på lenge! Endret 3. mai 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
Tesla1856 Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 De fortalte ikke direkte hvilken robot det er man skal programmere. Det eneste jeg vet er at de bruker stort sett Siemens TIA portalen og Step7 på sine prosjekter. I tillegg er det en del Mitsubishi og Alan Bradley. På dette prosjektet skal det pussig nok brukes Alan Bradley PLS. De fortalte at men tester og simulerer e del før man drar ut der, men likevel synes jeg det er merkelig at man skal ut helt alene første gangen. Tenk om man blir stuck med noe og ikke kommer noen vei? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 (endret) De fortalte ikke direkte hvilken robot det er man skal programmere. Det eneste jeg vet er at de bruker stort sett Siemens TIA portalen og Step7 på sine prosjekter. I tillegg er det en del Mitsubishi og Alan Bradley. På dette prosjektet skal det pussig nok brukes Alan Bradley PLS. De fortalte at men tester og simulerer e del før man drar ut der, men likevel synes jeg det er merkelig at man skal ut helt alene første gangen. Tenk om man blir stuck med noe og ikke kommer noen vei? Hvis du står fast så kan du vel alltids ringe en av de andre som jobber med det eller dele skjerm via teamviewer hvis det er noe i selve PLS-programmet. Men hvis du føler deg usikker, så kan du forteller din nærmeste sjef om usikkerheten rundt det å idriftsette alene. De vil mest sannsynlig ta det seriøst og hjelpe deg best mulig. Endret 8. mai 2018 av toy_man Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 De fortalte ikke direkte hvilken robot det er man skal programmere. Det eneste jeg vet er at de bruker stort sett Siemens TIA portalen og Step7 på sine prosjekter. I tillegg er det en del Mitsubishi og Alan Bradley. På dette prosjektet skal det pussig nok brukes Alan Bradley PLS. De fortalte at men tester og simulerer e del før man drar ut der, men likevel synes jeg det er merkelig at man skal ut helt alene første gangen. Tenk om man blir stuck med noe og ikke kommer noen vei? Hvis du står fast så kan du vel alltids ringe en av de andre som jobber med det eller dele skjerm via teamviewer hvis det er noe i selve PLS-programmet. Men hvis du føler deg usikker, så kan du forteller din nærmeste sjef om usikkerheten rundt det å idriftsette alene. De vil mest sannsynlig ta det seriøst og hjelpe deg best mulig. Som nevnt her vill du nok få aksept til støtte om du føler deg usikker, det er viktig at kunder er fornøyd så det er en investering de fleste tar. Men det løser seg alltid også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå