Mr.Anki Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Hei, Ang. montering av DAB-antenne i bil. Lurer på om jeg kan trekke en kabel fra jordingstapen på antennen og ned til ett annet jordingspunkt eller vil dette gi svekket effekt? Har airbag i A-stolpen så vet ikke om jeg har så lyst til og tukle med denne Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Signalkabler må kun jordes i den ene enden, og det bør være felles jord med mottaker. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Spørsmålet er vel knyttet til antennens jordplan? Jeg er usikker på hvordan det vil fungere mhp signalstyrke og støy, Anki, men det er neppe galt å prøve? Jeg vil gi deg gode odds. Ole Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Har det slik som beskrevet i dag med en kabel som går til ett jordingspunkt under hanskrommet. Hører til tider litt små skurring og ikke optimal dekning. Usikker på om det vil bli noe bedre ved og ta det rett i A-stolpen? Har en Toyota Avensis med airbag i stolpen, går det greit og ta av dekselet eller bør jeg holde meg unna? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Hadde en Toyota Yaris med airbag i stolpen. Der var det bare å røkke til. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 12. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2018 Har fått mye bedre signal etter at jeg flyttet jordingen til a-stolpen. Har forsåvidt også byttet antenne, så litt usikker på hva som gjorde størst utslag. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 (endret) Ta av batteriet i 10 minutt så vil ikke airbag kunne utløses om dere er redde for det. Når det er sakt har jeg montert dab antenner i 5 biler nå som har airbag i A stolpen. Avsolutt ingen problemer med det. Enklere å ta av dekselet på biler med airbag i A stolpen da det enkelt skal sprette av om airbag utløses. Endret 12. mai 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå