Erling1 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hei. Jeg har muligheten til å kjøpte Canon POwershot S50 til 2800 delt over tre år ifm hjemme pc ordning. Men jeg liker IXUS'en sitt format bedre, altså den rene fysiske størrelsen, kjører mye mc og da er det lite og greit. Så da blir spm'et: er powershot S50 med sine 5Mp et mye bedre kamera enn IXUS V2 2Mp hva gjelder kvalitet på bildene? Det hører vel med til historien at jeg kjøper nå en Fujitsu Siemens S19, 19" flatskjerm.. Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 ja, S50 vil gi mye bedre bilder enn et 2 mp ixus, men hvis du aldri printer ut bildene vil det kanskje ikke ha så mye å si for deg. S50 er ikke noe stort kamera det heller, går greit i jakkelomma. Lenke til kommentar
Erling1 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg synes noen av bildene er uklarre på PC'n, men det beror kanskje mer på ustødighet og manglende bruk av stativ. Til A5 funker IXUS V2 bra. Har fått papirbilder fra Futji fotosenter på Sandnes, de ble meget bra. Jeg tror jeg dropper hele S50'en, liker ikke designet heller. Desutenhar det noen dårlige testresultater her på Akam. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg har selv en S50 og er slettes ikke fornøyd. Bilder ute blir helt utmerket, men problemet oppstår når en tar bilder av personer inne. Blitsen på S50'en fyrer alltid to ganger (og nei - det hjelper ikke å skru av røde-øyne-funksjonen) og dette blir problematisk når en tar bilder av personer. Personen du tar bilde av får akkurat tid til å halvveis lukke øynene på første blits-blink slik at personen du tar bilde av ser dopa ut når bildet tas. Dette er ikke en feil - men faktisk en del av funksjonaliteten til Canon! Det første blinket er for å kunne sette riktig styrke på blitzen andre gangen slik at eksponering etc blir riktig. Det fins to måter å unngå dette (men ganske tungvint), og begge er beskrevet her (dette gjelder G1, men S50 har samme problem): http://tedfelix.com/CanonG1/Flash.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå